رئیس جهاددانشگاهي واحد استان اردبيل از کسب رتبه برتر کشوری این واحد در طرح ملي "استاد بشر" گراميداشت خواجه نصيرالدين طوسي خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / اکبر قاسمی افزود: در شصت و نهمين گردهمايي معاونان فرهنگي واحد هاي جهاددانشگاهي در سراسر كشور به دلیل فعاليت‌هاي فوق برنامه فرهنگي این عنوان به جهاددانشگاهي واحد استان اردبيل تعلق گرفت.

وی افزود: اين طرح در استان اردبيل در قالب كارگاه آموزشي و نشست دانشجويي همراه با رصد آسماني با همكاري انجمن نجوم اردبيل در آبان ماه سال‌جاري برگزار شد که به علت موفقیت آن مد نظر قرار گرفته است.

به گفته رئیس جهاددانشگاهي واحد استان طرح خواجه نصير طوسي با هدف گسترش فرهنگ پاسداشت مقام و مرتبه‌ گنجينه‌هاي علم و ادب و فرهنگ ايران اسلامي و به منظور نهادينه‌كردن اين فرهنگ در محيط‌هاي دانشگاهي و انتقال آن به جامعه آينده در 15 استان كشور برگزار شده است.

وی ادامه داد: ارج‌گذاري و تكريم نخبگان، مشاهير، عالمان، دانشمندان و فرهيختگان ايران زمين و معرفي آثار آنان به دانشجويان و تقويت روحيه خودباروري، عزت، افتخار، اميدواري و نشاط فردي و اجتماعي قشر دانشجور و الگوسازي براي جوانان از مهمترین اهداف برگزاری این طرح بود.

قاسمی تلاش در جهت استقلال فرهنگي و مبارزه با تهاجم فرهنگي از طريق آشنا كردن دانشجويان با مفاخر و فرهنگ غني ايران ، ارائه شناسنامه تاريخي و اثبات‌شده جهت معرفي برخي مفاخر ايران زمين و رد استدلال هرگونه ادعاي پوشالي كشور‌هاي ديگر نسبت به آنان را از ديگر اهداف برگزاري اين طرح برشمرد./س

برچسب ها: اردبیل ، معرفی ، واحد ، برتر ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.