يوتل ست مصمم است در راستاي نقض آزادي بيان که غرب همواره از آن دم مي زند، پخش شبکه هاي تلويزيوني ايران را در اروپا و آسيا متوقف کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس  تي وي، رئيس يوتل ست سازمان ماهواره هاي مخابراتي اروپا، مدعي شده که اين شرکت اين تصميم را طبق سياست هاي تحريمي اتحاديه اروپا عليه ايران اتخاذ کرده است.

يوتل ست اين عمليات ضد ايراني را از اکتبر گذشته آغاز کرد و در آن زمان پخش بيش از دوازده شبکه ايراني را بر روز فرکانس هات برد متوقف کرد. از آن پس اين شرکت بارها شبکه هاي ايراني به ويژه پرس تي وي و هيسپان تي وي را هدف حمله قرار داده است.

ميشل دو روزِن رئيس يوتل ست که ريشه اي اسرائيلي دارد، هفته گذشته به شبکه ارتباطات ماهواره اي اسلوني به نام اس تي ان نوشت فورا پخش شبکه عربي زبان العالم را متوقف کند که به ايران تعلق دارد. او در نامه خود به اس تي ان تهديد کرد در صورتي که شبکه هاي ايران را حذف نکند، بايد منتظر پيامدهاي آن باشد.

اين سازمان قبلا نيز گلف ست را تحت فشار قرار داده بود پخش شبکه هاي ايراني آي فيلم و الکوثر را متوقف کند. تاکنون توجيهات يوتل ست نتوانسته است مسئولان اروپايي را قانع کند. 

سخنگوي سياست خارجي اروپا با ارسال نامه اي به پرس تي وي تاکيد کرد يوتل ست خودسرانه چنين اقداماتي را انجام داده است. در همين حال جالب توجه است که کميته يهوديان آمريکا از اقدامات ضد ايراني يوتل ست حمايت کرده است. اين لابي قدرتمند طرفدار صهيونيست اولين گروهي بود که از شرکت هيسپاست وابسته به يوتل ست به علت متوقف کردن پخش شبکه هاي پرس تي وي و هيسپان تي وي ايران در ماه دسامبر، تقدير کرد. 

پرس تي وي  و هيسپان تي وي در نظر دارند از رئيس فرانسوي اسرائيلي يوتل ست به علت نقض صريح مقررات بين المللي رسانه ها شکايت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار