استاندار چهارمحال و بختیاری، امکانات استان چهارمحال و بختیاری، برای پذیرایی و اقامت مسافران نوروزی فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

علی اصغر عنابستانی، در جمع خبرنگاران صدا و سیما و خبرگزاری های استان چهارمحال و بختیاری گفت: افزایش سفرها، افزایش نشاط و وحدت ملی، بهبود استحکام و پیوند خانواده و رونق اقتصادی مقاصد گردشگری را به همراه دارد.

وی تأکید کرد: ۷۱ گروه راهنمای مسافران نوروزی با همکاری جمعیت هلال احمر و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ۱۴ گروه امداد جاده ای با همکاری جمعیت هلال احمر، ۳۷ گروه راهداری مستقر در جاده ها و ۸۵ گروه بهداشتی و درمانی و اورژانس جاده ای برای خدمت رسانی بهتر به مسافران نوروزی ورودی به استان چهارمحال و بختیاری پیش بینی شده است.

عنابستانی افزود: امکانات کمپ های بین راهی و درون شهری استان چهارمحال و بختیاری، برای اسکان ۲۰ هزار مسافر فراهم شده و ۱۴۲ مهمان سرای دستگاه های اجرایی این استان نیز برای اقامت مهمانان نوروزی آماده است.

رئیس ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان  چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: هتل های استان چهارمحال و بختیاری، برای پذیرش روزانه ۴۵۰ مسافر، مسافرخانه ها و مهمان پذیرها با ظرفیت پذیرش روزانه ۵۶۲ مسافر و مدارس نیز با ظرفیت اسکان تا ۱۵ هزار تن در روز، آماده  ارائه خدمت رسانی و پذیرایی مسافران ورودی هستند.

وی گفت: طبق آمارها، از ۲۵ اسفند سال ۱۳۹۰ تا ۱۵ فروردین سال ۱۳۹۱، چهار میلیون و ۲۵۰ هزار مسافر وارد استان چهارمحال و بختیاری شده که از این تعداد، ۱۳۱ هزار  نفر در اماکن اقامتی و مدارس اسکان یافتند.

عنابستانی خاطرنشان کرد: این آمار، بیانگر آن است که استان چهارمحال و بختیاری، به مقصد جدید گردشگری در کشور تبدیل شده و برای مسافران ناشناخته نبوده، ولی باید برای افزایش  ضریب ماندگاری و اقامت گردشگران، برنامه ریزی شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.