رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: مسئله بازتوانی در حوادث طبیعی مغفول واقع شده است و به خیلی از مشکلات روحی افراد بعد از حادثه کمتر توجه شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، حسن قدمی در نشست خبری امروز افزود: در زمینه بازتوانی سازمان های بهزیستی، جمعیت هلال احمر، کمیته امداد امام خمینی (ره)، سایر نهادها و خیریه ها دخیل هستند که با برگزاری دومین همایش ملی بازتوانی در حوادث طبیعی سعی بر این است که اقدامات این گروه ها را منسجم و همسو کنیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: هدف اصلی از برگزاری چنین همایشی جلوگیری از موازی کاری و اقدامات غیر همسو است.

قدمی با اشاره به اقدامات خوب دولت در زمینه مقاوم سازی و بازسازی ساختمان ها اظهار داشت: از ابتدای امسال تا کنون 8 هزار زلزله در کشور اتفاق افتاده است که از این تعداد 4 هزار زلزله در مقیاس بیش از 4 ریشتر بوده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: در حوادث طبیعی،‌باید از پتانسیل کمک های مردمی بیشتر استفاده شود و در این خصوص در شش استان اصفهان،‌گلستان، همدان، سمنان، قزوین و زنجان فعالیت های پژوهشی صورت گرفته است.

* اجرای بیمه اجباری حوادث غیر مترقبه

قدمی با اشاره به بیمه اجباری حوادث غیر مترقبه بیان داشت: یکی از معضلات ما در حوادث طبیعی نبود بیمه است که باید فرهنگ بیمه ساختمان را در کشور اجرایی کنیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اظهار داشت : به دولت و مجلس پیشنهاد بیمه حوادث ساختمان ها را داده ایم.

قدمی خاطر نشان کرد: سامانه هشدار زودهنگام حوادث طبیعی در کشور راه اندازی شده است./ز

برچسب ها: گروه ، اقدامات ، منسجم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار