وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه خودروسازان از دیروز برنامه خود را برای کاهش قیمت ها آغاز کرده اند گفت: ممکن است وظیفه قیمت گذاری کالاهای انحصاری مانند خودرو به شورای رقابت واگذار شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران مهدی غضنفری امروز در حاشیه دهمین همایش تعالی سازمان ها در خصوص اینکه سرانجام چه نهادی متولی قیمت گذاری خودرو محسوب می شود اظهار داشت: سازمان حمایت و شورای رقابت درباره چگونگی قیمت گذاری خودرو با یکدیگر در تعامل هستند و جلساتی را نیز با یکدیگر برگزار کرده‌اند.
وی ادامه داد: از پیشنهادات مطرح شده در این جلسات این بوده که قیمت گذاری کالاهای انحصاری به شورای رقابت و اعمال این نوع قیمت گذاری به سازمان حمایت واگذار شود اما این تصمیم هنوز قطعی نشده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص نظر رییس جمهور مبنی بر غیر منطقی بودن قیمت خودرو  تصریح کرد: خودروسازان از دیروز برنامه خود را برای کاهش قیمت محصولاتشان آغاز کرده اند اما هنوز میزان کاهش قیمت و مدل‌هایی که قرار است قیمت آن‌ها کاهش یابد قطعی نشده است.
غضنفری همچنین درباره جزییات مربوط به برنامه کاهش قیمت خودرو گفت که سازمان حمایت باید درباره جزییات فنی این موضوع اظهارنظر کند.
وی همچنین در پاسخ به این سئوال كه برخی خودروسازان خودرو را پیش فروش كرده و هم اكنون به دلیل مصوبه افزایش قیمت دولت از تحویل خودرو با قیمت قبلی امتناع می ورزند،گفت: همه باید ضوابط سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولید كنندگان را در این رابطه رعایت كنند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص ممنوعیت صادرات محصولات پتروشیمی گفت: هر تولید كننده پتروشیمی موظف است ابتدا بازار داخل را به لحاظ مواد اولیه تامین كند و در این صورت، مجاز به صادرات خواهد بود.
غضنفری اظهار داشت: تنها محدودیت در صادرات محصولات پتروشیمی برای آن دسته از صادركنندگانی است كه مواد اولیه مورد نیاز تولیدات داخلی را تامین نكنند./س

برچسب ها: خودرو ، شورای رقابت ، قیمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار