رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از اجرای طرح تشدید و برخورد با پارک های حاشیه ای از اول اسفند خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سردار رحیمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران افزود: در سال 91 بر اساس اخبار دریافتی پلیس راهور موفق به کشف رتبه نخست بوده است.

 با توجه به ماه آخر سال و خرید عیدانه مردم ترافیک شهر تهران 20 درصد افزایش یافته است. امسال از بهمن ماه خرید عید مردم شروع شده و از هفته چهارم بهمن تا هفته اول اسفند 18 درصد ترافیک نسبت به گذشته افزایش یافته است.

وی در ادامه بیان کرد: 15 درصد ترافیک از ساعت 8 صبح تا 11 صبح و 22 ترافیک نیز از ساعت 18 تا 21 بوده است.

سردار رحیمی در ادامه به افزایش پارک های حاشیه ای و افزایش نقص فنی اشاره کرد و گفت: این دو عامل 33 درصد ترافیک را ایجاد نموده است و 27 درصد ترافیک نیز مربوط به تصادفات است ضمن آنکه عاملین اصلی افزایش ترافیک ناخواسته تصادفات، نقص فنی و پارک های حاشیه ای که در این راستا از اول اسفند طرح برخورد با پارک های حاشیه ای اجرا شده است.

سردار رحیمی اذعان کرد: 70 درصد نیروهای پلیس در ماه اسفند در عصرها و 50 درصد نیرو در صبح جهت کنترل ترافیک به کار گرفته است.

در همین حین ساماندهی پایگاه حاشیه ای نیز در دستور کار قرار گرفته است.

** طرح تشدید برخورد با ورود رانندگان به محدوده طرح ترافیک

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در ادامه به اجرای طرح تشدید و برخورد با رانندگانی که به محدوده طرح زوج و فرد ورود پیدا می کنند گفت: در این طرح در صورتی که رانندگان به محدوده طرح زوج و فرد ورود یابند از سوی پلیس اعمال قانون می شود.

در همین حین با آن دسته از رانندگانی که اقدام به دستکاری پلاک کنند برخورد می شود در ضمن طرح تشدید کنترل خطوط ویژه از اسنفند ماه آغاز شده است.

** تعطیلی کلیه پروژه های عمرانی در سطح تهران

سردار رحیمی افزود: از 15 اسفند با توجه به افزایش ترافیک در سفرها کلیه پروژه های عمرانی در شهر تهران تعطیل و از فعالیت آنان جلوگیری می شود. در ضمن پروژه های عمرانی ضروری در سطح شهر مستثنای تعطیلی می باشند.

** رونمایی از پلاک اعزام به تعمیرگاه

در این نشست رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از پلاک اعزام به تعمیرگاه رونمایی کرد و در این خصوص اظهار داشت: در صورت مشاهده خودروهای دودزا، واحد معاینه فنی و دودزا پلیس با نصب پلاک اعزام به تعمیرگاه بر روی خودرو از تردد این دسته از وسایل نقلیه ممانعت بعمل می آورد و راننده باید ظرف 10 روز به مراکز معاینه فنی جهت اخذ معاینه فنی اقدام و پس از آن به راهنمایی رانندگی مراجعه و پلاک اعزام به تعمیرگاه که روی وسیله نقلیه نصب شده بود از روی خودرو برداشته می شود در ضمن در طول زمان نصب این پلاک وسیله نقلیه حق هیچ گونه ترددی را نخواهد داشت.

سردار رحیمی اذعان کرد: در سال جاری 343 گواهی نامه نمره منفی بالای 30 داشتند که گواهی نامه آنها اخذ شده و 254 راننده جهت اخذ گواهی نامه شان به پلیس راهنمایی رانندگی احضار شدند و در حدود 600 تهرانی از رانندگی در ایام عید محروم شدند و 8 هزار راننده تهرانی در مرز دریافت نمره منفی 30 هستند.

وی در خاتمه به آمار کشته ها اشاره کرد و گفت: در 10 ماهه گذشته 105 نفر کاهش کشته به نسبت سال گذشته داشتیم و تهران در سه سال گذشته که بنده سمت آن را به عهده داشتم 1460 کشته در سال داشته است امااین آمار در سال جاری به حدود 800 نفر کشته می رسد.

وی در ادامه بیان کرد: بیش از 622 هزار تهرانی توسط پلیس آموزش دیدند 59 طرح ویژه ترافیکی در مقاطع مختلف اجرا شده است.

سردار رحیمی در خاتمه به کاهش ممنوعیت در تردد تونل نیایش اشاره کرد و گفت: در مسیر غرب به شرق ممنوعیت تردد که از ساعت 22 تا 12 ظهر روز بعد بود به 10 صبح کاهش یافت./ز

برچسب ها: پارک ، فنی ، تردد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار