میدان های نفتی سروستان و سعادت آباد با هدف تولید روزانه 15 هزار بشکه نفت، در هفته جاری و با حضور مقام های عالی دولتی و مدیران ارشد صنعت نفت به صورت رسمی بهره برداری می شوند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس    این دو میدان در بهمن ماه به صورت آزمایشی بهره برداری و در این زمینه اقدام هایی چون لرزه نگاری دو میدان، حفر 12 حلقه چاه تولیدی، تزریق گاز، ساخت کارخانه جمع آوری نفت و گاز در سروستان و مجتمع کارخانه های بهره برداری نفت و گاز، نمک زدایی، شیرین سازی و تقویت فشار گاز انجام شده است. با تولید روزانه 15 هزار بشکه نفت از این دو میدان، روزانه معادل یک میلیون و 500 هزار دلار درآمد عاید کشور و با راه اندازی موفقیت آمیز این طرح برای نخستین بار، استان فارس دارای منابع نفتی می شود.

در طرح توسعه میادین سروستان و سعادت آباد 800 نفر نیروی انسانی به صورت مستقیم و هزار و 700 نفر به صورت غیر مستقیم در کارگاه های سازندگان ساخت قطعات داخل کشور فعالیت داشته اند.

میادین نفتی سروستان در 110 کیلومتری جنوب شرقی شیراز و میدان سعادت آباد در 20 کیلومتری شمال میدان سروستان قرار دارد. ذخایر درجای این دو میدان با وسعت 242 کیلومتر مربع، یک میلیارد و 402 میلیون بشکه نفت برآورد شده است./س

برچسب ها: میدان ، نفتی ، سروستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.