معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کلیه فعالیت های قرآنی که درکشور صورت می گیرد براساس سند تحول بنیادین قرآن کریم است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، حجت الاسلام والمسلمین حمید محمدی در آیین اختتامیه سی وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم مقطع شکوفه ها در رواق دارالهدایه حرم رضوی افزود: این فعالیت ها در زمینه برگزاری مسابقات ، همایش ها و توسعه زیرساخت ها قرآنی دراستانها می باشد.

وی بیان کرد : ترتیب حافظ و قاری دربین نسل جوان و نوجوانان از جمله سیاست های راهبردی این سند است .

وی افزود: برگزای مسابقات قرآن درسطح نوجوانان و جوانان با محوریت اوقاف و امورخیریه و آموزش و پرورش ، تربیت حافظ و قاری در سطح مناطق شهری و روستایی ازجمله سیاست های راهبردی این سند است .

وی تاکید کرد : منشوراصلی مسابقات قرآنی کشف استعدادهای نهفته است و اوقاف وامورخیریه با برگزاری 34 دوره تاکنون توانسته در این زمینه کارنامه موقفی ارایه کند .

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه قرآن کریم احیاء کننده قلب نوجوانان وجوانان است گفت: قلب نوجوانان وجوانان آماده احیاء است و قرآن و پناه بردن به اهل بیت (ع) به احیای آن می انجامد.

وی اظهار داشت : نوجوانان وجوانانی که به صوت ترتیل ، حفظ وقرائت قرآن کریم روی می آورند درحقیقت قلب خود را با نورخدایی احیاء می کنند .

معاون وزیرفرهنگ وارشاد اسلامی درخصوص تاثیر قرآن کریم گفت : شهدا و کسانیکه قلبشان با نورقرآنی احیاء می شود هرگز نمی میرند بلکه آنان تا قیامت زنده اند .

وی افزود : قاریان نوجوانان وجوانان کشورمان الگویی برای سایر افراد جامعه هستند و این افراد مروج فرهنگ ناب محمدی (ص) واسلامی درجامعه هستند .

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گفت : قاریان وحافظان قرآن کریم سروری می کنند هر چند سن آنان کم باشد . /س

برچسب ها: فعالیت ، قرآنی ، تحول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.