یکی از عوارض دیابت بیماری های قلبی و عروقی است به طوریکه افراد دیابتی 4 برابر بیشتر از سایر افراد در معرض ابتلا به بیماریهای قلبی هستند.

امیر کامران نیکو سخن متخصص دیابت در گفتگو با خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران گفت: بیش از 50 درصد افراد مبتلا به دیابت نوع 2 در همان زمان ابتلا درجاتی از بیماریهای قلبی و عروقی را دارند اين در حالي است سکته در مردان مبتلا به دیابت 50 درصد و در زنان 300 درصد بیشتر از سایر افراد جامعه است.
 
وی ادامه داد: سکته در افراد طبیعی 40 درصد با درد همراه است درحالی که تنها 4 درصد افراد دیابتی در هنگام سکته دچار درد می شوند.

نیکوسخن افزود: تغییر ساختار  و سبک اصول زندگی، افزایش سن و تغذیه نامناسب از جمله عوامل افزایش دیابت نوع 2 است که یکی از عوارض دیابت بیماریهای قلبی و عروقی است به طوریکه افراد دیابتی 2 تا 4 برابر بیشتر از افراد عادی در معرض ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی هستند.
 
وی خاطرنشان کرد: 10 درصد بودجه بهداشتی درمانی در کشورها صرف دیابت می شود و بیش از نیمی از این بودجه صرف عوارض دیابت می شود که با کنترل دیابت در بیماران و دادن آموزشهای لازم به آنها می توان این بیماری را کنترل کرد.
برچسب ها: دیابت ، قلب ، سکته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار