معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي ناجا از كاهش كلاهبرداري تلفني در كشور خبر داد و افزود: هم اكنون 17 درصد از پرونده هاي كلاهبرداي مربوط به كلاهبرداري تلفني است.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران، سرهنگ ”مهرداد اميدي" در خصوص كلاهبرداري تلفني گفت: كساني كه بيشتر مورد اين نوع كلاهبرداري قرار مي گيرند، با نحوه كار دستگاه خودپرداز آشنا نيستند و كلاهبرداران نيز از اين بي اطلاعي،  سوء استفاده مي كنند.
 
وي افزود: كلاهبرداران در شيوه جديد خود، دارندگان كارت بانكي را به سمت منوي انگليسي هدايت و سپس آنان را دستپاچه كرده تا به هدف خود برسند.
 
به گفته معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي ناجا، كلاهبرداران سپس، دارنده كارت بانكي را به فهرست انتقال وجه هدايت مي كند تا او پول را به حساب كلاهبردار واريز كند.
 
سرهنگ اميدي، تصريح كرد: كلاهبرداري تلفني ابتدا از زندان ها آغاز شد كه خوشبختانه با نصب دستگاه مختل كننده امواج تلفن همراه توسط سازمان زندان ها، تا حد بسيار زيادي اين موضوع كاهش يافته است.
 
وي با اشاره به اينكه 17 درصد از پرونده هاي كلاهبرداي مربوط به كلاهبرداري تلفني است، خاطرنشان كرد: در 9 ماهه امسال حدود 3 هزار پرونده با موضوع اين نوع كلاهبرداري در پليس آگاهي ناجا، تشكيل شده است.
 
اين مقام انتظامي يادآور شد: تلاش رسانه ها درجهت آگاه سازي مردم، اقدامات بازدارنده سازمان زندان ها و تلاش پليس آگاهي ناجا، منجر به كاهش اين نوع كلاهبرداري طي ماه هاي اخير در مقايسه با ماه هاي ابتدايي سال شده است./ز
برچسب ها: کلاهبرداری ، تلفنی ، جعل ، امیدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار