در ایران تعدادی فروشگاه‌ها و رستوران‌های زنجیره‌ای در شهرهای گوناگون به ویژه تهران فعال هستند. فهرست زیر شامل شرکت‌های سرشناس در این باره است.

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران؛در ایران تعدادی فروشگاه‌ها و رستوران‌های زنجیره‌ای در شهرهای گوناگون به ویژه تهران فعال هستند. فهرست زیر شامل شرکت‌های سرشناس در این باره است.

   فروشگاه‎ زنجیره ای پـروما:دفتر مرکزی:تهران، ملاصدرا، شیرازی شمالی، نبش صائب تبریزی، پروژه برج پروما - طبقه دوم (شعبات فعلی شامل شهرک گلستان(انتهای همت غرب) - محمد شهر - گوهر دشت - قزوین و مشهد می باشد.

 فروشگاه‎ های زنجیره ای خونه به خونه:اولین شعبه فروشگاه زنجیره ای خونه به خونه در تهران،خیابان پاسداران،نبش گلستان دوم راه اندازی شده و به بهره برداری رسیده است.

 فروشگاه‎ شهر و روستا: فروشگاه بزرگ شهر و روستا نخستین بار به شیوه نوین در سال ۱۳۳۲ به در خیابان فردوسی تهران با همکاری آلمانی‌ها تأسیس شد.

 فروشگاه‎ قدس: فروشگاه‌های زنجیره‌ای قدس وابسته به بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی است. نام قدیم این زنجیره فروشگاهی "کوروش" بوده است که پس از انقلاب اسلامی به "قدس" تغییر یافته است.

 فروشگاه‎ رفاه: فروشگاه‎ زنجیره‌ای رفاه زیر پوشش بانک ملی ایران کالاهای مورد نیاز و مایحتاج عمومی از جمله مواد غذایی، پوشاک، لوازم آرایش، لوازم خانگی و لوازم صوتی را که شمار اقلام آن از یازده هزار می گذرد را تهیه و توزیع می‌کند.

 فروشگاه‎ شهروند: فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند وابسته به شهرداری تهران است که شعب گوناگون آن در سراسر شهر تهران به طور گسترده مستقر هستند.

 فروشگاه‎ کوثر: فروشگاه‎ زنجیره‌ای کوثر متعلق به بنیاد شهید انقلاب اسلامی است.

 فروشگاه‎ سپه: فروشگاه‎ زنجیره‌ای سپه متعلق به نیروهای مسلح.

 فروشگاه‎ شیلات: این فروشگاه‌ها از ابتدای سال ۱۳۷۱ به صندوق بازنشستگی جهاد سازندگی واگذار گردیدند که در قالب مجتمع فروشگاه‌های زنجیره‌ای شیلات آغاز به کار نمود و از ابتدای سال ۱۳۷۶ با گسترش دامنه فعالیت مجتمع به شرکت تبدیل شد.

 فروشگاه صنعت نفت: فروشگاه صنعت نفت وابسته به شرکت نفت می‌باشد و بیش‌تر محصولات شیمیایی آن از این مجتمع شیمیایی تهیه می‌شود.

 فروشگاه اتکا: فروشگاه‎ زنجیره‌ای اتکا وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است.
 فروشگاه های زنجیره ای حامی: فروشگاه‎ زنجیره‌ای حامی بصورت ۱۰۰ درصد خصوصی بوده و در سال ۱۳۸۷ شمسی تاسیس شده است.

 فروشگاه زنجیره ای هایپرسان: فروشگاه زنجیره ایی هایپرسان، که شعبه اصلی آن در خیابان فدائیان اسلام تهران می باشد و در سال 1391 راه اندازی می شود.

 فروشگاه زنجیره ای ستاره طلایی: فروشگاه زنجیره ایی ستاره طلایی، اولین شعبه آن در خیابان معلم محمود آباد در سال 1389 راه اندازی شد.

 فروشگاه زنجیره ای جانبو: فروشگاه زنجیره ایی جانبو، اولین شعبه آن در خیابان پیروزی تهران ( چهاراه کوکاکولا ) در سال 1391 راه اندازی شد.

 فروشگاه زنجیره ای یاس:فروشگاه زنجیره ایی یاس، اولین شعبه آن در میدان هفت تیر در سال 1389 راه اندازی شد.
برچسب ها: بازار ، قدس ، پرما ، رستوران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار