يك حقوقدان گفت: وكالت رابطه مستقيمي با توسعه يافتگي كشورها دارد و جوامع داراي وكلاي مستقل پيشرفته‌تر است.

"بهمن كشاورز" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضائي باشگاه خبرنگاران، درباره استقلال وكلا، اظهار داشت: وكالت رابطه مستقيمي با توسعه يافتگي كشورها دارد و جوامع داراي وكلاي مستقل پيشرفته‌تر است.

اين حقوقدان ادمه داد: در جوامع پيشرفته مردم حكومت مي‌كنند و تعيين تكليف دولت‌ها بر عهده مردم است چرا كه مردم در اين جوامع به حدود حقوق خود واقف هستند و حقوق خود را از مسئولان مطالبه مي‌كنند.

وي گفت: همچنين مردم براي آگاهي از حقوق خود و قواعد و ضوابط آن به كساني نياز دارند كه علاوه بر آگاهي قوانين، بتوانند با استفاده از اين افراد حقوق مردم را از مسئولان مطالبه كنند.

كشاورز با بيان اينكه قوانين پيچيدگي‌هاي خاص خود را دارد، تصريح كرد: مردم عادي نمي‌توانند اين قواعد پيچيده تجزيه و تحليل كنند از اين رو ناچارند به وكلا براي دستيابي به حقوقشان مراجعه كنند.

وي اضافه كرد: براي اينكه حقوق مردم از طريق وكلا برآورده شود، وكلا بايد مستقل باشند و وكلاي مستقل مي‌توانند دغدغه واقعي تحقق حقوق مردم را داشته باشند.

اين وكيل پايه يك دادگستري با بيان اينكه براي ارزيابي استقلال بايد سيستم دفاع حقوقي جوامع را بررسي كرد، اذعان داشت:  وكيل مستقل بايد به تشكيلات مستقلي وابسته باشد و مديريت آن را خودشان انتخاب كنند.

كشاورز با تاكيد بر عمكلرد كانون وكلا خاطرنشان كرد: تاكنون كانون وكلاي دادگستري در كشورمان توانسته استقلال خود را حفظ كند، اميدوارم كه اين استقلال روز به روز افزون شود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: استقلال ، وکلا ، کشاورز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار