عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: نبايد تجربه تلخ گذشته دوباره تکرار شود و بي‌تقوايي و بداخلاقي‌ها رواج پيدا کند؛ مسئولان هم و غمشان بايد تقليل فشارهاي خارجي بر مردم باشد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران "مرتضي نبوي" عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام صبح امروز در جمع انجمن اصناف و بازاريان تهران در مسجد امام خميني(ره) بازار تهران به بحث مسائل سياسي روز پرداخت.

نبوي عامل پيروزي انقلاب اسلامي را دين مبين اسلام، رهبري و مردم انقلابي جسور و با استقامت دانست و گفت: مردم براساس اعتقاد ديني و رهبري ديني حضرت امام خميني(ره) پيوند خورده‌اند و عليه کفر و ظلم و استبداد قيام کردند و پيوند دين و رهبري و مردم سبب شد که انقلاب ديني و مردمي به وجود آيد.

وي با اشاره به توطئه‌هاي دشمنان عليه جمهوري اسلامي ايران بيان کرد: دشمن براي ايجاد کردن خلل در اين پيوند به دنبال پاره کردن پيوند مردم و رهبري است و در جايي ديگر نيز عليه اسلام دست به تبليغات سو زده است.

مدير مسئول روزنامه رسالت با بيان اين که دشمن با اعمال فشارها به نتيجه نرسيد، تصريح کرد: بعد از جنگ تحميلي دشمن تصميم گرفت تا برنامه ريزي دراز مدت خود را عليه ايران به کار ببندد که توطئه‌هاي اخير شامل تحريم اقتصادي، به شهادت رساندن دانشمندان هسته‌اي بود.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به بداخلاقي‌هاي اخير اظهار داشت: بداخلاقي‌هايي که در آستانه 22 بهمن شاهدش بوديم از جمله توطئه‌هاي دشمن بود.

وي افزود: رويکرد ديگر اين فشارها عليه جمهوري اسلامي ايران ناراضي کردن مردم از طريق فشارهاي اقتصادي است تا پيوند مردم را از مقام معظم رهبري کم کنند.

وي با اشاره به راهپيمايي باشکوه 22 بهمن بيان کرد: مردم از همه ما مسئولان جلوتر هستند و با توجه به اين که امسال نگران حضور مردم در راهپيمايي بوديم ديديم که طبق گفته رهبر معظم انقلاب بهتر از سالهاي ديگر به صحنه آمدند و اين حضور نقطه عطفي شد براي انتخابات مهم سال آتي به لحاظ اين که اولين انتخابات بعد از فتنه 88 است.

نبوي تاکيد کرد: در راهپيمايي باشکوه 22 بهمن آمريکا و انگليس متوجه شدند تلاش‌هاي خصمانه‌شان نتيجه بخش نبود و مردم کاملا پاي ارزشهاي انقلاب ايستاده‌اند و اين پيوند گسستني نيست.

مدير مسئول روزنامه رسالت با اشاره به فرمايش مقام معظم رهبري مبني بر اينکه انتخابات سال 92 به موقع و در کمال شفافيت و با يک رقابت جدي برگزار مي‌شود، عنوان کرد: مسئولان بدانند هيچ تاخيري در برگزاري انتخابات اتفاق نمي‌افتد و کاملا شفاف عمل کنند چرا که مردم نشان دادند پاي نظام و انقلاب و مقام معظم رهبري هستند.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام رعايت ويژگي جمهوري اسلامي را وظيفه مسئولين در انتخابات سال آتي دانست و گفت: نظام ما بر پايه مردم سالاري ديني و اسلامي بنا شده و دموکراسي ديني به دنبال بداخلاقي‌هاي دموکراسي غرب نيست بلکه ويژگي دموکراسي ما رعايت تقوا و اخلاق سياسي است.

مدير مسئول روزنامه رسالت اظهار داشت: متاسفانه در يک مقطع در دوره اصلاحات شاهد بداخلاقي‌هايي شديم که هزينه‌اي به نظام تحميل و همه را دامن گير کرد، چندين روزنامه هر روز جرياناتي را عليه مردم و مسئولان رقم مي‌زدنند که منجر به حوادث تير 88 شد.

وي افزود: در پي اين جريان سازي‌ها تهمت‌هايي را به مسئولان روا داشتند که از آن جمله عنوان عالي جناب سرخپوش براي آيت‌الله هاشمي رفسنجاني بود و حتي حزب کارگزاران را که به آن‌ها نزديک بود را از اين تهمت‌ها بي نصيب نگذاشتند که تمامي اين بداخلاقي‌ها موجب ايجاد تنش و ناهنجاري در کشور شد.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: در انتخابات شوراهاي دوم در دوران اصلاحات مردم با مشاهده بداخلاقي‌ها اعتمادشان را از آن‌ها سلب کرده‌اند و نتايج انتخابات نشانه افول مقبوليت مردمي اصلاحات بود.

نبوي با اشاره به بداخلاقي‌هاي اخير مسئولان گفت: مسئولان جمهوري اسلامي بايد از لحاظ تقواي سياسي الگو باشند و مقام معظم رهبري در رابطه با مسائل اخير تاکيد کردند که اين کاري که انجام شد شما حقوق مردم را تضعيف کرديد.

وي تصريح کرد: مسئولان نبايد به خود اجازه دهند که از تريبون رسمي آبروي کسي را که هنوز جرمش اثبات نشده را ببرند و هم چنين در پي مقابله با يکديگر برخيزند و اين روند مشابه تنش‌زايي دوم خرداد بود.

وي تاکيد کرد: نبايد تجربه تلخ گذشته دوباره تکرار شود و بي‌تقوايي و بداخلاقي‌ها رواج پيدا کند مسئولان هم و غمشان بايد تقليل فشارهاي خارجي بر مردم باشد.

نبوي با اشاره به ظرفيت اقتصادي گفت: تمامي زيرساختهاي ما اين ظرفيت را دارند تا تمام منابع اقتصادي را در درون خود به چرخش دربياورند و اين به اين معني نيست که مي‌خواهيم رابطه اقتصادي خود را با خارج قطع کنيم اما اگر در چنين شرايطي قرار بگيريم همه گونه ظرفيت را اعم از منابع ، علم و نيرو در درون کشور داريم.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام بيان کرد: مطالبه همه  مردم و رهبر انقلاب اسلامي از مسئولان اين است با توجه به اين که در دهه پيشرفت و عدالت قرار داريم اگر رقابتي بين مسئولان صورت مي‌گيرد به دنبال چگونگي پيشرفت بيشتر ، آرامش و خدمتگذاري باشند و اين گونه نباشد که در زمان راي آوري به هر نحوي که خواستند با ديگران رفتار کنند.

وي با اشاره به قانون دوره رياست جمهوري گفت: بناي جمهوري اسلامي براي انتخابات رياست جمهوري دو دوره 4 ساله است و هيچ مسئولي قرار نيست که مادام العمر رئيس بماند و مسئولان در زمان پايان مسئوليت خود پذيراي اين مسئله باشند.

وي با تاکيد بر اينکه مردم هوشيارانه دست به انتخاب خواهند زد گفت: فردي که منتخب مي‌کنند بايد در اطاعت از ولايت فقيه درخشان باشد و اگر قرار باشد بگوييم اهل بيت را دوست داريم اما اطاعتي نداشته باشيم فايده‌اي ندارد.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينکه تبعيت و اطاعت را بايد براي انتخاب کانديداها مد نظر قرار دهيم، خاطر نشان کرد: آن فردي که مطيع است ولايت‌پذيرتر ، بااخلاق‌تر و توان بيشتري براي بسيج نيروهاي موثر در جهت خنثي کردن توطئه‌هاي دشمن داشته باشد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: احزاب ، کاندیدا ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار