رئیس اداره بهزیستی جهرم با اعلام این‌که مرکز کاردرمانی در این شهرستان راه‌اندازی می‌شود، گفت: تمام مراکز مربوط به پیشگیری از معلولیت‌ها در جهرم فعال هستند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،حمید آزرمی اظهار داشت: سازمان بهزیستی در چند سال اخیر و در راستای یکی از اهداف اصلی خود یعنی پیشگیری از معلولیت‌ها توانسته است تمام مراکزی را که برای این مهم لازم است را راه‌اندازی کند.

وی با اشاره به وجود مراکز غربالگری شنوایی و بینایی‌سنجی کودکان در جهرم، افزود: در این مراکز تمام کودکانی که تازه متولد می‌شوند مورد سنجش شنوایی و بینایی قرار می‌گیرند.

رئیس اداره بهزیستی جهرم از جمله مراکز توان‌بخشی در این شهرستان را مرکز گفتاردرمانی و فیزیوتراپی برشمرد و خاطرنشان کرد: این مرکز از نظر امکانات، تجهیزات و کادر به عنوان یکی از مراکز برتر فارس در این زمینه، به ارائه خدمات به مردم جهرم و شهرستان‌های همجوار می‌پردازد.

افتتاح مرکز کاردرمانی معلولان در جهرم

وی با اشاره به این‌که از جمله مطالبات مردم به‌ویژه افراد آسیب دیده جسمی عدم وجود مرکز کاردرمانی در جهرم بود، گفت: این امر به دلیل عدم کاردرمان بومی و همچنین عدم استقبال کاردرمان‌های غیر بومی تاکنون میسر نشده بود که با پیگیری‌های متمادی توانستیم این مرکز را در روزهای اخیر در مجتمع توان‌بخشی فاطمةالزهرا (س) جهرم راه‌اندازی کنیم.

آزرمی با اشاره به این‌که مرکز کاردرمانی توان‌بخشی جهرم آماده خدمات‌رسانی به سایر افراد نیازمند است، تصریح کرد: از این پس تمام خدمات کاردرمانی در این شهر انجام می‌شود و دیگر نیازی به ارجاع افراد به مرکز استان نیست.

معرفی جهرم به عنوان شهر دوستدار سالمند در فارس

رئیس اداره بهزیستی جهرم با بیان این‌که نگرش سازمان بهزیستی از مراکز شبانه‌روزی سالمندان به مراکز روزانه تغییر یافته است، گفت: با توجه به زیرساخت‌های موجود در جهرم، مشارکت‌ها و حمایت‌های مسئولان، وجود مراکز بهزیستی و توان‌بخشی فعال، شبکه‌های بهداشت و درمان و بسترسازی اجتماعی مناسب کارگروه بهداشت فارس، این شهر به عنوان دوستدار سالمند معرفی شده است.

وی تصریح  کرد: طبق نظریه سازمان جهانی بهداشت، بسترسازی برای نگرش مثبت به سالمند باید در اولویت قرار گرفته و برای امر طراحی و بازنگری در ساختار‌های معماری شهری باید برنامه‌ریزی صورت گیرد.

آزرمی با اشاره به برنامه‌های بهزیستی در سرای سالمندان جهرم خاطرنشان کرد: سالمندان در این مرکز از خدمات پزشکی توانبخشی، مراقبتی، آموزشی و برنامه‌های تفریحی مانند فعالیت‌های هنری و ... برخوردار می‌شوند.

وی با بیان این‌که در استان فارس تنها سه شهرستان از سرای روزانه سالمندان برخوردار هستند، گفت: هم‌اینک 800 سالمند عضو این مرکز در جهرم هستند و از خدمات آن بهره‌مند می‌شوند.

رئیس اداره بهزیستی جهرم با اشاره به لزوم حمایت مسئولان در راستای حفظ عنوان شهر دوستدار سالمند برای جهرم، تصریح کرد: برای حفظ این مهم نیازمند به اموری مانند تهیه امکانات رفاهی و مناسب‌سازی در این شهر هستیم که باید توسط مسئولان اجرایی به وقوع بپیوندد.
برچسب ها: بهزیستی ، معلولان ، جهرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.