جشن تقدیر جشنواره های دوازده گانه شمسه منطقه 13 با حضور شهردار و مشاور اجرائی منطقه 13 ، دبیرکل جشنواره شمسه شهرداری تهران، جمعی از مدیران منطقه 13 و برگزیدگان و فعالان این جشنواره برگزار شد.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 13، در ابتدای این مراسم عباس رزاقی، مشاور اجرائی شهردار منطقه 13 ضمن خیرمقدم و خوشامدگویی به حاضرین طی سخنانی از همکاری تمام دست اندرکاران رشته های 12 گانه شمسه در منطقه به جهت جذب مخاطب و اجرای طرح و همچنین شرکت کنندگان این جشنواره به عنوان بازیگران  اصلی طرح  قدردانی کرد و افزود: شمسه به عنوان موفق ترین جشنواره حوزه فرهنگی و هنری کلانشهر تهران توانسته با با برگزاری دهها عنوان برنامه مختلف، در پایین ترین سطوح و لایه اجتماعی شهر یعنی محلات؛ مخاطبان خود را جذب کند.
 
وی  در ادامه، آموزش در سطوح بالاتر ، ظهور تشکل ها به نحو حرفه ای تر و تقویت توانمندی های کانون های مردمی  را از جمله رموز پایداری و تداوم جشنواره شمسه اعلام  کرد و افزود : اگر به سمتی پیش برویم که طرح شمسه را به سود آوری اقتصادی نزدیک کنیم تا انگیزه شهروندان برای فعالیت  بیشتر در جهت  شکوفایی این جشنواره  افزایش یابد ، می توان به تداوم و پایداری هر چه بیشتر آن امیدوار بود.
 
همچنین محمد ثابت ایمان، دبیر مجموعه جشنواره های شمسه نیز با تاکید بر اینکه شمسه در زمینه فرهنگی یک باز تولید و تجدید مهندسی فرهنگی در مدیریت شهری محسوب می‌شود، افزود: شمسه در ذات خود به دنبال هویت سازی و تغییر رفتار جامعه شهروندی با بهره گیری از چهار عنصر آگاهی، ارتباط، اعتماد و مشارکت است.
 
وی احیای تعلقات محله ای را از جمله اهداف مدنظر شمسه برشمرد و اظهار کرد: قرار است تعلق اجتماعی شهروندان در مقیاس محله صورت گیرد که بدون شک رویکرد مدیریت شهری تهران در محله گرایی، نتایج مثبتی را در ایجاد روابط بهینه فرهنگی و اجتماعی به ارمغان می آورد.
 
اجرای گروه سرود لیله القدر، مثنوی خوانی  کودک 5 ساله در بخش شعر و ادب ، اجرای موسیقی سنتی " آوای کهن" بخشی از برنامه های جنبی این نشست بود.
 
در سه بخش مختلف شهردار منطقه 13 نیز از نخبگان منطقه ، مدیران محله، دبیران هادی رشته های دوازده گانه دومین مجموعه جشنواره شمسه و فعالان فرهنگی هنری شهرداری منطقه 13 با اهدای لوح سپاس تجلیل کرد. /ز
برچسب ها: جشن ، تقدیر ، شمسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار