عضو کميسيون حقوقي، قضايي مجلس از تدوين طرح حذف 9 روز از تعطيلات رسمي کشور خبر داد که در صورت تصويب نهايي اين طرح ، روز 12 فرودين، تاسوعاي حسيني، شهادت امام رضا(ع) و 29 اسفند روز ملي شدن صنعت نفت ، از تعطيلات رسمي کشور حذف خواهد شد گفتني است بر اساس گزارش رسمي شوراي عالي انقلاب فرهنگي ؛ با احتساب نيمروز تعطيل پنج‌شنبه‌ها تعداد كل روزهاي تعطيل در ايران 103 روز خواهد بود كه بر اين اساس، ايران در مقايسه با كشورهاي جهان، به جز يك كشور، كمترين تعطيلات را در جهان دارد.

ابوالفضل ابوترابي نماينده مردم نجف‌آباد، تيران و کرون در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران از تدوين طرح حذف 9 روز از تعطيلات رسمي کشور توسط 15 نفر از نمايندگان مجلس خبر داد و گفت: اين طرح در راستاي ساماندهي تعطيلات رسمي کشور، تهيه شده که در صورت تصويب نهايي آن، 9 روز از تعطيلات رسمي کشور همانند روز 12 فروردين، تاسوعاي حسيني، 29 اسفند روز ملي شدن صنعت نفت و روز شهادت امام رضا (ع) حذف خواهد شد.

عضو کميسيون قضايي و حقوقي مجلس با تاکيد بر اين که ما در کشور بحران بين التعطيلين داريم ادعا کرد: تعطيلات کشور 4 برابر کشورهاي ديگر است که اين موضوع اثرات سوء همه جانبه‌اي در روند پيشرفت کشور خواهد داشت.

وي در پايان يادآور شد: اين طرح در جلسه علني مجلس در روز(سه‌شنبه 8 اسفند‌ماه) اعلام وصول خواهد شد و طرح فوق طرحي عادي است و فوريت ندارد.

گفتني است بر اساس گزارش رسمي شوراي عالي انقلاب فرهنگي ؛ با احتساب نيمروز تعطيل پنج‌شنبه‌ها تعداد كل روزهاي تعطيل در ايران 103 روز خواهد بود كه بر اين اساس، ايران در مقايسه با كشورهاي جهان، به جز يك كشور، كمترين تعطيلات را در جهان دارد.

بخشهايي از گزارش شوراي عالي انقلاب فرهنگي در پي مي آيد:
 در پي طرح مباحثي در خصوص ميزان و وضعيت تعطيلات در ايران و مناقشه دولت، مجلس و رسانه‌ها درباره كافي يا ناكافي بودن ميزان تعطيلات در كشور، شوراي عالي انقلاب فرهنگي پژوهش تطبيقي نسبتا جامعي در اين باره انجام داده و آن را در 3 فصل و 48 صفحه با عنوان بررسي وضعيت تعطيلات در ايران منتشر كرده است.

اين گزارش كه در 3 فصل تعاريف، اقسام و آثار تعطيلي، تعطيلات در ايران و جهان از منظر آمار و جمع‌بندي و نتيجه‌گيري تهيه شده به تغيير نگاه مسئولان، كارشناسان و آحاد جامعه از "نگاه تك بعدي و صرفا اقتصادي به تعطيلات" به "نگاه همه جانبه به تعطيلات" و از "زياد بودن تعطيلات به عنوان مساله‌اي جدي" به "پايين بودن بهره‌وري در ايام كاري تاكيد مي‌كند.

فصل اول اين پژوهش شامل 4 فصل تعريف، اقسام و انواع تعطيلات، الگوي معيار تعطيلي و ابعاد و آثار تعطيلات است. در فصل دوم نيز وضعيت انواع تعطيلات در ايران، بررسي و مقايسه ميانگين تعطيلات مناسبتي رسمي در ايران و ساير كشورها، تعطيلات آخر هفته در ايران و كشورهاي جهان، وضعيت همزماني تعطيلات رسمي و تعطيلات آخر هفته در ايران، وضعيت پراكندگي تعطيلات رسمي در طول سال، وضعيت انواع تعطيلات رسمي ايران از نظر توع مناسبت‌ها، مقايسه وضعيت تعطيلات در ايران و برخي كشورهاي جهان و وضعيت و پراكندگي تعطيلات در برخي كشورهاي جهان مورد مداقه قرار گرفته است.

با توجه به اينكه فصل سوم اين پژوهش به جمع‌بندي و نتيجه‌گيري اختصاص يافته است و نتايج اين جمع‌بندي با توجه به محتواي اين پژهش نتايجي جالب و غير مطابق با مشهورات رسانه‌ها است، خبرگزاري فارس فصل سوم اين گزارش را به طور كامل منتشر مي‌كند.

فصل سوم گزارش بررسي وضعيت تعطيلات در ايران:

1ـ در اسلام اصل با كار و كوشش است و حتي در روز جمعه كه امروزه نماد تعطيلي مسلمانان مي‌باشد، قرآن كريم دستور كار و تلاش بعد از اقامه نماز جمعه را مي‌دهد:«فاذا قضيت الصلاه فانتشروافي الارض و ابتغوامن فضل‌ا...».

2ـ ساماندهي برنامه‌هاي فرهنگي و آموزشي رسانه‌هاي و غير رسانه‌اي در تعطيلات براي جامعه ضروري است، تا بدينوسيله بتوان به حداكثر بهره‌وري فرهنگي در تعطيلات رسمي موجود كشور دست يافت و از آفات و اتلاف وقت‌ها در تعطيلات جلوگيري كرد.

3ـ ارائه برنامه‌هاي دقيق و جامع براي تقويت و نهادينه‌سازي مفاهيم مربوط به شاخص‌هاي دينداري دروني وبيروني، آموزش سبك و شيوه مهارتهاي زندگي اسلامي و ايراني، هدفگذاري و برنامه‌ريزي براساس آموزه‌هاي اسلامي و ... يكي از نيازهاي جدي مسلمان ايراني است كه امكان برنامه‌ريزي براي آن در ايام تعطيل فراهم است.

4ـ تعطيلات موجب تجديد قو او نشاط نيروي كار ـ كه از منظر اقتصادي سرمايه اصلي كشور به حساب مي‌آيد و باعث بهبود كيفيت و كميت كار در كشور مي‌شود و در نتيجه از نظر اقتصادي نيز تأثير مثبتي خواهد داشت.

5ـ در اسلام در عين جدايي ناپذيري فرهنگ و اقتصاد و وجود ارتباط وسيع تعاملي در اين دو حوزه نهايتا به فرهنگ بيش از اقتصاد بها داده شده، همچنانكه معاد از معاش والاتر و ارزشمند‌تر مي‌باشد و روح اصيل‌تر از جسم است. حال آنكه اكثر تحليل‌ها و قضاوت ها در مورد تبعات منفي و مثبت تعطيلات رسمي كشور بر پايه مضرات و منافع اقتصادي بنا شده است و اين امر برگرفته از نگاه مكاتب مادي به زندگي و فعاليت انسان و كاملا برخلاف نظام ارزشي اسلام است. اگر در كشورهاي اروپايي صرفا با ايجاد انگيزش مالي فزاينده، ميانگين ساعات كاري شهروندان خود را بالا مي‌برند، در اسلام با تقويت تقوي، ايمان و تعهد، اين كار به نحوه مطلوب‌تري قابليت تحقق را خواهد داشت.

6ـ صله رحم از سفارشات اسلام است كه باعث افزايش فرهنگ مهرورزي، انسجام فاميلي، تجديد قوا و ... خواهد شد و به راحتي نمي‌توان فوايد آن را ناديده گرفت. از جمله تأثير عميق شركت در عزاداري‌ها و اعياد مذهبي و فوايد آن. تأثير عميق شركت در عزاداري‌ها و اعياد مذهبي مردم مي‌شود و هدف از همه اين اقدامات انسان‌سازي است، از كاركردهاي سازنده تعطيلات است كه بايد مورد توجه صاحبنظران و برنامه‌ريزان امور قرار گيرد.

7ـ با تعطيلي نظام رسمي كاري، فعاليت و كسب و كار نظام كاري غير رسمي در كل كشور به خاطر رشد و افزايش سفر آغاز مي‌شود. همچنين در تعطيلات مذهبي همچون تاسوعا و عاشورا مخارج عظيم مردمي براي انجام مراسم مذهبي صورت مي‌گيرد كه موجب افزايش درآمد در بخش‌هاي مختلف مي‌شود. بنابر اين نقش نظام كاري غيررسمي را در افزايش توليد ناخالص ملي نبايد ناديده گرفت.

*رتبه يكي مانده به آخر تعداد تعطيلات ايران در بين كشورهاي جهان

8ـ بررسي‌ها نشان مي‌دهد تعطيلات سالانه اكثر كشورهاي جهان بين 110 تا 129 روز است. به عنوان مثال كشورهاي توسعه يافته‌اي همچون روسيه 123 روز، ژاپن 119 روز، تركيه، اتريش و كره جنوبي هر يك 117 روز، كانادا و ايتاليا 116 روز، آمريكا، اسپانيا، چين، مالزي و دانمارك نيز 115 روز تعطيلي دارند كه تعطيلات اختصاصي بانك‌ها و كارخانه‌هاي آنها را نيز بايد اضافه كرد. اما در ايران با احتساب 25 روز تعطيلي رسمي و 52 روز تعطيلي روز جمعه، تعداد روزهاي تعطيل به 77 روز مي‌رسد. اگر نيم پنجشنبه تعطيل نيز به آن افزوده شود تعداد كل روزهاي تعطيل در ايران 103 روز خواهد بود كه بر اين اساس، ايران در مقايسه با كشورهاي جهانف به جز يك كشور، كمترين تعطيلات را در جهان دارد.

9ـ آنچه كه در مطبوعات و سايت‌ها مطرح مي‌شود كه تعطيلات در ايران بيشتر از همه كشورهاي جهان است ناظر به تعطيلات رسمي است كه بايد گفت واقعيت اين گونه نيست. اولا بيشترين تعطيلات رسمي (26 روز) در تقويم كشور سري‌لانكا وجود دارد ثانيا: علاوه بر ايران در تقويم كشور بوسني و هرزگوين نيز 25 روز تعطيلات رسمي وجود دارد. ثالثاً: گرچه هم اكنون 25 روز تعطيلي رسمي در تقويم كشور وجود دارد ولي 15 روز آن مناسبت هاي اسلامي و مذهبي براساس تقويم قمري است كه به خاطر همزماني آن با روزهاي تعطيل آخر هفته، ميزان تعطيلات واقعي كشور به طور متوسط حدود 20 روز است و در برخي از سالها به 18 روز نيز رسيده است. گفتني است روسيه 19 روز، ژاپن 18 روز و اتريش، كانادا و چين هر يك 17 روز داراي تعطيلات رسمي هستند. بنابر اين با توجه به آنچه كه در بند قبلي گفته شد معلوم مي‌شود كه ايران( به جز يك كشور) كمترين تعطيلات سالانه را در جهان دارد.

10ـ افزايش و توجه به بهره‌وري و كار مفيد در روزهاي كاري، كاهش درآمد ايام تعطيل را به ميزان زيادي جبران خواهد نمود( براي مثال افزايش ده‌دقيقه‌اي ساعت كار مفيد، معادل با افزايش 6 روز كاري است). همچنين ضروري است براي افزايش سهم منابع انساني در توليد ثروت و افزايش بهره‌وري انساني پژوهش‌هايي براي ارائه راهكارها و برنامه‌ريزي براي اقدامات لازم صورت گيرد.
بنابر اين حذف چند روز تعطيل، در مقايسه با افزايش بهره‌وري، تأثير چنداني در توليد ناخالص ملي ندارد.

11ـ با توجه به مطالب پيش جايگزيني نگاه اسلامي و بومي با در نظر گرفتن مقتضيات سياسي، فرهنگي و اجتماعي به جاي رويكرد غربي و ليبراليستي به تعطيلات و نگاه جامع فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي و سياسي تعطيلات به جاي نگاه تك بعدي امري ضروري است.

*** طرح ساماندهي تعطيلات رسمي کشور

طرح ساماندهي تعطيلات رسمي كشور به اين شرح است:

ماده 1- تعطيلات رسمي قطعي در تقويم کشور عبارتند از سه روز نخست فرودين، روز عيدفطر و روز بعد آن، روز عيدغدير، روز عيدقربان، روز نيمه شعبان، روز 28 صفر، روز 29 ماه رمضان، روز عاشوراي حسيني، روز 22 بهمن ، روز 14 خرداد، اربعين حسيني، سيزده رجب و سيزده فروردين.

تبصره 1- در روز تاسوعاي حسيني ادارات دولتي دو ساعت زودتر تعطيل مي‌شوند و دو روز ولادت و شهادت امام رضا(ع) در شهر مقدس مشهد و روز شهادت امام جعفر صادق و حضرت زهرا (س) در شهر مقدس قم تعطيل رسمي است.

ماده 2- کليه ادارات، سازمان‌ها و دستگاه‌هاي اجرايي کشور مکلف به رعايت اين قانون هستند.

ماده 3- چنانکه يک روز کاري در ميان دو تعطيل رسمي قرار گيرد، دولت مجاز به تعطيل‌نمودن آن روز نمي‌باشد.

ماده 4- دولت مي‌تواند در موارد لزوم با توجه به شرايط اقليمي در ماه مبارک رمضان حداکثر به ميزان دو ساعت، ساعت کار کارکنان ادارات دستگاههاي اجرايي موضوع ماده (5) قانون مديريت خدمات کشوري را کاهش دهد و در روزهاي 19 و 23 ماه مبارک رمضان کار روزانه ادارات دولتي دو ساعت ديرتر آغاز مي‌شود.

ماده 5- هيئت وزيران مي‌تواند با کسب نظر موافق روساي قوه مقننه و قوه قضاييه به مناسبت بروز بعضي حوادث و وقايع مهم از قبيل سيل، زلزله، آلودگي زيست‌محيطي و جنگ، مناطق مربوطه يا سراسر کشور را تعطيل اعلام کند.

تبصره: هيئت دولت و کليه دستگاههاي اجرايي و قضايي و نظارتي کشور مکلفند تدابير لازم براي ارائه خدمات ضروري توسط دستگاه‌هاي مربوطه را در روزهايي که تعطيل اعلام مي‌شود، اتخاذ و اعمال نمايند.

ماده 6-از تاريخ لازم‌الاجرا شدن اين قانون کليه قوانين قبلي در خصوص تعطيلات ملغي مي‌گردد.
انتهاي پيام/

 
برچسب ها: تعطیلات ، کشور ، روز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۵
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۷ ۱۲ اسفند ۱۳۹۱
واقعا از مسولان ما این سر نزده بود که این سر زد اخه با امام حسین و امام رضا چه کار دارید
این اقا نقطه عطف مسلمانان و به خصوص شیعه ها
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۰:۵۲ ۱۲ اسفند ۱۳۹۱
چه معنی داره ؟ این همه تعطیلی الکی با این دو روز چیکار دارین خیر سرمون شیعه هستیم
Iran (Islamic Republic of)
حبیب
۱۵:۵۲ ۱۲ اسفند ۱۳۹۱
بجای اونا یکم از تعطیلات نوروز کم کنید که از درس و دانشگاه نیفتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۱۲ اسفند ۱۳۹۱
بجای حذف تعطیلی تاسوعا و شهادت امام رضا خواهشمندیم تعطیلات ایام نوروز و.... را کم کنید یک روز بعد از عاشورا اضافه نمائید.
Iran (Islamic Republic of)
قاسم نژاد
۰۰:۳۷ ۱۲ اسفند ۱۳۹۱
مسئولین محترم!
این دو روز را تعطیل نکنین.
سا عت های کاری مفید ادارات را زیاد کنین،متأسفانه ساعت مفید کاری در ایران بجای 6 یا 8ساعت فقط 3ساعته!!!!
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۹:۲۰ ۱۱ اسفند ۱۳۹۱
طرح خیلی بدیه ، چون من که 3 سال تو فرانسه بودم تعطیلات بیشتر از ایران بود.
در ضمن 2 روز آخر هفته کلاً تعطیل بود
Iran (Islamic Republic of)
یک دانش آموز
۱۲:۰۳ ۱۱ اسفند ۱۳۹۱
من به عنوان یک دانش آموز میگم که اگر می خواهید تعطیل کنید ولی نه به اعتقاد مذهبی خدمون آسیب برسونین این همه روز تعطیل شما فقط این دو روز را مد نظر قرار دادید بابا دست خوش
Iran (Islamic Republic of)
کیومرث
۱۱:۴۹ ۱۱ اسفند ۱۳۹۱
امام رضا (ع) و حضرت زهرا (س) فقط مال مشهدی ها و قمی هاست؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۵۶ ۱۱ اسفند ۱۳۹۱
سلام

ایین رسمی ایران اسلام و مذهب رسمی تشیع است

حذف تعطیلات مربوط به این مذهب به نظر من معقول نیست

شما 13 فروردین رو بردارید!!
عید رو بردارید
بجای 13 روز بکنید 7 روز

تابستونو بکنید2 ماه

چکار دارید به این دو روز؟

بگذارید حدا اقل این دوروز مردم یاد مظلومیت حق بیافتند یکم فکر آخرت باشند

درسته که دین ما کار و تلاش رو تحسین میکنه اما هردو باید در کنار هم باشه

هم دنیا و هم اخرت

این نظر منه کاش یه عالم دینی میومد نظر میداد

نظر علما رو بپرسید امیدوارم معقولانه به قضیه نگاه کنند
Iran (Islamic Republic of)
جابر
۱۰:۴۴ ۱۱ اسفند ۱۳۹۱
به جای حذف تعطیلی تاسوعا و شهادت امام رضا(ع) تعطیلی14و15خرداد رو حذف کنید
Germany
سی یا سی
۱۰:۴۱ ۱۱ اسفند ۱۳۹۱
اونها که برا خودشون اونجا میدوزن میبافن وهر کاری میکنن ما که هیچ کاری نمیتونیم بکنیم جز اینکه بگیم این کار خوبی نیست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۱۱ اسفند ۱۳۹۱
تعطیلات 14 و 15 خرداد را حذف کنید یعنی از تاسوعا و شهادت امام رضا مهم ترند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Germany
ناشناس
۱۰:۲۷ ۱۱ اسفند ۱۳۹۱
دربعضی شهر ادارت ان شهر پنجشنبه تعطیل هستند بجز بانکهاایا این تبعیض نمی باشد
Iran (Islamic Republic of)
از مرند آ ش
۲۰:۵۱ ۰۹ اسفند ۱۳۹۱
مادرکشور اسلامی زندگی می کنیم و بادین اسلام با شادی اسلام و با غم اسلام هیچکس باید به خود اجازه نه دهد به دین ومذهب دستکاری کند هرکس می خواهد خودش را با دین اسلام مطابقت و هم سوکند نه اینکه دین ومذهب مار به دل خواه خود درآورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۰۹ اسفند ۱۳۹۱
کدام شیعه در روز تاسوعا به دنبال منافع مادی خود میره ودر این روز کار انجام میده امروز تاسوعا را فراموش می کنیم دو روز دیگه عاشورا ولابد چند سال دیگه فرزندانمان میگن راستی حسین (ع) کی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۸ ۰۹ اسفند ۱۳۹۱
سلام
با عرض معذرت-قدری بیاندیشیم!
1_تعطیلی به معنای بی کاری نیست.
2_کدوم آدم با عاطفه ای روز از دنیا رفتن پدر و مادرش میتونه بره سر کار؟!
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۸:۱۱ ۰۹ اسفند ۱۳۹۱
نگرش شما در مورد مسایل حذف بعضی تعطیلی ها باید با اعتقادات دینی مردم همسو باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۰۹ اسفند ۱۳۹۱
اي كاش مسئولين مربوطه يكم بفكر اين تورم باورنكردني باشندكه مردمو بيچاره كرده
Iran (Islamic Republic of)
فراهانی
۱۷:۲۲ ۰۹ اسفند ۱۳۹۱
به نظر من حذف تعطیلی تاسوعا نوعی مبارزه با اعتقادات مردم است
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۷:۱۲ ۰۹ اسفند ۱۳۹۱
سلام
من میگم حالا که دور همیم بیان همه تعطلیا برداریم دیگه
جمعم بریم سره کاره !!!
مشکل مردم با این دوتا تعطیلی حل مشه دیگه !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۰۹ اسفند ۱۳۹۱
اونايي كه بازارين ميگن تعطيلات كم شه
اونايي كه كارمندن ميگن تعطيلات زياد شه
Iran (Islamic Republic of)
shayan
۱۶:۰۳ ۰۹ اسفند ۱۳۹۱
به جای حذف تعطیلات کار مفید مسئولان رو بالا ببرین که اصلا به فکر مردم نیستند...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۰۹ اسفند ۱۳۹۱
ﺑﻪ ﺟﺎﻯ ﺣﺬﻑ ﺗﻌﻄﻴﻠﻰ ﺍﻳﻦ ﺭﻭﺯﻫﺎ ﺩﺳﺖ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﻣﺴﺨﺮﻩ ﺑﺎﺯﻯ ﺗﻌﻄﻴﻠﻰ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺁﻟﻮﺩﮔﻰ ﺑﺮﺩﺍﺭﻥ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻫﻴﭻ ﻭﺟﻪ ﻣﻔﻴﺪ ﻧﻴﺴﺖ. ﺍﻳﻦ ﮐﺸﻮﺭ ﺷﻴﻌﻪ. ﻫﺴﺖ ﻳﺎ ﺳﻨﻰ ﮐﻪ ﺭﻭﺯ ﺷﻬﺎﺩﺕ ﺑﺎﻧﻮﻯ ﺩﻭﻋﺎﻟﻢ ﺗﻌﻄﻴﻞ ﻧﺒﺎﺷﻪ.ﺷﺮﻡ ﺁﻭﺭﻩ ﺑﻪ ﺧﺪﺍ.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۰۹ اسفند ۱۳۹۱
شهادت حضرت زهرا بایذ تعطیل باشد و مردم به کسب معارف فاطمی بپردازند....
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۲:۴۷ ۰۹ اسفند ۱۳۹۱
متاسفم براي اونايي كه ميگن تعطيلي ها خوبه!
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۰:۴۳ ۰۹ اسفند ۱۳۹۱
عزیزم شما دلایل بالا رو بخون تا بفهمی که چرا میگن تعطیلات خوبه.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۲:۴۲ ۰۹ اسفند ۱۳۹۱
عزیزانم کی شیعه و اسلام میگه کشور رو بواسطه تعطیلاتمون از پیشرفت و ترقی محروم کنیم.کجای اسلام و شیعه امده ؟بهتره یخورده واقع بین باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۱:۲۱ ۰۹ اسفند ۱۳۹۱
سلام اونایی که به بهانه دین و مذهب مخالف کم کردن تعطیلات هستن یادشون رفته اسلام آئین کار و تلاش و خدمت به مردمه. ما یه کشور در حال توسعه هستیم یه رابطه ساده میگه واسه رسیدن به کشورهای پیشرفته باید بیشتر از اونا کار کنیم تا بهشون برسیم. اگه تونستیم به اونا برسیم اونوقته مه واقعا اسلام و امار حسین و امهم زضا رو سربلند کردیم. یا علی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۰۹ اسفند ۱۳۹۱
بقیه سال رو خدا نگرفته که. شما یک سر به این ادارها بزن ببین چه خبره البته اونا هم حق دارن
Iran (Islamic Republic of)
amirali
۱۱:۲۰ ۰۹ اسفند ۱۳۹۱
واقعادمتون گرم بابابه شماهم میگن مسلمان !شیعه!شماهم ازبی کاری تومجلس میشنیدطرح میریزیدهاواقعاکه!
Iran (Islamic Republic of)
حاج احمد
۰۱:۵۷ ۰۸ اسفند ۱۳۹۱
تاسوعا رو بیخیال شین تو رو خدا
Iran (Islamic Republic of)
hamed
۰۱:۳۰ ۰۸ اسفند ۱۳۹۱
خیلی طرح خوبیه.
کسایی که میگن مخالفان، یا اصلا تو ایران زندگی نمیکنن یا تافته جدا بافته ان ...
هرکی که بطور عینی تو جامعه ایران زندگی میکنه حتما درک کرده که تعطیلی ها خیلی زیاده
-
محمد
۲۳:۱۲ ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
اگر بجای کم کردن تعطیلات ده دقیقه ساعت کاری را در روزهای کاری افزایش دهند هم مورد تهاجم قرار نمیگیریدهم جبران روزهای تعطیل میشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
همه جای دنیا تعطیلات آخر هفته 2روزه ما آدم نیستیم
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۱۴:۱۴ ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
چه تضمینی هست که هیات دولت بدون اعلام قبلی روزهای بین تعطیلات رو تعطیل نکنند. صبحونه خوردن تو همه ادارات شهر ما (رشت)یه قانون شده، همین مورد رو حذف کنید کلی راندمان بالا میره.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۰۹ ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
یعنی سیزده بدر تعطیل ولی تاسوعا نه واقعا که؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۰۲ ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
همچیمون درسته فقط حذف تعطیلاتمون مونده.آخه به 12 فروردین و 29 اسفند چکار دارید.برین یقیه اون مسئولهایی رو بگیرید که تو ساعات اداری استراحت میکنند!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۳۹ ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
این ابوترابی خیر سرش بچه شهیده
تعطیلی تاسوعا اگه حذف بشه خودتون میدونید....
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۱۶ ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
اگر اين دو روز شهادت تعطيل نباشند مردم به جاي عزاداري مجبورند به سر كار بروند و اين تيشه به ريشه ي دين زدن است
Iran (Islamic Republic of)
داود
۱۲:۳۷ ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
اولا تاسوعای حسینی یک روز خاص و بزرگ برای تمامی ایرانیان و شیفتگان خاندان عصمت است.ثانیا برای شهادت امام رضا(ع) از تمامی دنیا و سراسر ایران برای برگزاری مراسم به مشهد می آیند اگر این روز تعطیل نباشد مشهدی ها چگونه در این شلوغی به سر کار خود بروند و زائرین چگونه در مدارس اقامت کنند تعطیل نکردن این روز برای دیگر شهرها شاید مشکلی نداشته باشد اما برای مشهدی ها مشکل آفرین است.
Iran (Islamic Republic of)
پویا
۱۲:۲۵ ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
کار بسیار خوب و عالی هست باید تعطیلات در کشور ما کم شود . از جمله این روزها و روزهای دیگه که لزومی نداره / چرا فکر میکنید تعطیلات یعنی احترام گذاشتن ؟
Germany
مجيد
۱۲:۱۵ ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
به شرطي تعطيلات را كم كنيد كه تعطيلات دو هفته مجلس هم جزش باشه. اول از خودتون شروع كنيد
Kazakhstan
یوسف
۱۲:۰۷ ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
چرااز میزان بهره وری وکار مفید انجام شده در طول سال صحبتی نمیشود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
يعني مشكلات مردم با حذف تعطيلات حل مي شود؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
کشتن مردم رو با این طرح های بی خودی بابا بزارین این کارمندای بدبخت یه مقدار با خانواده ها باشن اونم چه طرحی حذف تاسوعا نماد شجاعت
Iran (Islamic Republic of)
غیرت
۱۱:۵۶ ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
پس چرا پنجشنبه ها برای بعضی از استانها تعطیل نیست شما به فکر آسایش مردم باشید آقای نجف آبادی
غیرتتون گل کرده چرا امام رضا چرا تاسوعا
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۱:۵۵ ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
تاسوعا و شهادت امام رضا نباید حذف بشه یکم از تعطیلات نوروز کم کنید که 20 روز مملکت فلج میشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۵۱ ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
تعطیلات فایده ای ندارد بیشتر مغازه ها و رسورانهادر تاسوعا و عاشورا باز هستند
Iran (Islamic Republic of)
محمدباقر
۱۱:۵۰ ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
در باره 29 اسفند نمیتونم چیزی بگم اما میدونم نمایندگان متدین و شورای نگهبان به هیچ وجه با حذف تعظیلی 12 فروردین،عاشورای حسینی،و شهادت امام رضا(ع)موافقت نمیکنند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۴۱ ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
این طرح خیلی خوبه و محبان واقعی اهل بیت (ع) میدونن که اهل بیت (ع) به کسب و کار اهمیت میدادند و تعطیلات در مرام اونها نبوده
Germany
حمد
۱۱:۱۸ ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
آقای ناشناس چه زمانی امام رضا و امام حسین فرمودند از کسب و کار دست بکشین.؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۱۴ ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
شما رو به خدا دیگه تاسوعا رو با شهادت امام رضا رو دستکاری نکنید
Iran (Islamic Republic of)
کاوه
۱۱:۰۰ ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
یعنی کل مشکل مردم همین تعطیلاته؟بابا دمتون گرم.
-
ناشناس
۱۰:۵۹ ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
با دین و مذهب مردم بازی نکنید.
هر طوری می خواهید اذیت می کنید فقط با عشق های ما یعنی امام حسین و امام رضا بازی نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
احد
۱۳:۲۸ ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
واقعاً‌بی تدبیری است که تاسوعا و روز شهادت امام رضا(ع) را حذف کنند. کشور شیعه و میزبان مرقد مطهر امام رضا(ع) و این کارا...
بهونه هست که به بهونه آلودگی و... تعطیل کنید به اعتقادات دست نزنید...
آخرین اخبار