دیرک ینبل وزیر عمران آلمان پیشنهاد کرده است که محصولات گوشتی دارای دی ان ای گوشت اسب را نباید دور بریزیم و باید بین فقرا تقسیم شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، به نقل از فاکس نیوز، به گفته وی متأسفانه حتی در آلمان هم کسانی هستند که با مشکل مالی و حتی کمبود مواد غذایی دست به گریبان هستند و ما نمی توانیم غذاها را دور بریزیم.

بر طبق گزارش های بدست آمده به نقل از این خبرگزاری 800 میلیون نفر گرسنه در جهان وجود دارند که مي توان این محصولات گوشتی را که فاسد نیستند برای مصرف در اختیار آنان قرار داد.

شماری از مقامات آلمانی با این نظر آقای نیل موافقند.

نماینده ارشد کلیسای انجیلی در آلمان گفت که ذهنیت افراد جامعه در مورد دور ریختن مواد غذایی باعث نگرانی کلیساست اما حزب مخالف دولت این پیشنهاد را رد کرد و آن را توهین آمیز به مردم آلمان خواند.

چند روز پیش نستله یکی از بزرگترین شرکت های غذایی در جهان اعلام کرد که تعدادی از محصولاتش را از فروشگاه ها در ایتالیا و اسپانیا حذف خواهد کرد.

این تصمیم شرکت نستله زمانی گرفته شد که در آزمایش های انجام شده توسط بازرسین بسته بندی های غذایی ماکارونی و گوشت گوساله این شرکت دی ان ای اسب پیدا شده است.

در همین حال در ایتالیا پس از پیدا شدن دی ان ای گوشت اسب در 6 تن گوشت چرخ کرده گاو و 2 هزار چهارصد بسته لازانیا جمع آوری شده است.

از زمان رسوایی های مربوط به گوشت اسب در ماه گذشته این اولین باری است که در محصولات گوشتی ایتالیا هم آثار دی ان ای گوشت اسب پیدا شده است.

بیشتر مقامات ایتالیا گفته بودند که در محصولات غذایی نستله هیچ اثری از گوشت اسب نیافته اند./ل

برچسب ها: گوشت ، اسب ، غذا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار