معاون برنامه ریزی استانداری خراسان شمالی گفت: تاکنون هزارو 410میلیارد ریال از اعتبارات عمرانی مصوب در سفر رهبری مربوط به سال جاری به این استان تخصیص یافته است.

حسن قلی زاده درگفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، افزود: از محل سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی برای سال جاری یک هزارو851 میلیارد تومان اعتبار در قالب تسهیلات واعتبارات عمرانی از سوی هیئت دولت مصوب شده که از این میزان مبالغ قابل توجهی به حوزه عمرانی اختصاص دارد.

وی بابیان اینکه تاکنون 151میلیارد تومان از اعتبارات عمرانی مصوب درسفر رهبری برای سال جاری ابلاغ شده است، اظهارداشت: از کل مبلغ ابلاغی در حال حاضر 60درصد آن معادل 84میلیاردو 570میلیون تومان اعتبار به خزانه استان واریز شده است.

معاون برنامه ریزی استاندار با اشاره به اینکه تمامی موافقت نامه های مرتبط با این اعتبارات به دستگاه های استان ابلاغ شده است، افزود:تا کنون 50 درصد از این اعتبارات به حساب دستگاه های خراسان شمالی واریز شده و واریز 50 درصد باقی مانده نیز هفته جاری آغاز شده است.

به گفته قلی زاده از این اعتبارات43 میلیاردتومان به شرکت آب منطقه ای ،21میلیارد تومان به راه وشهرسازی ،13میلیاردتومان به نوسازی مدارس، 9میلیارد تومان به آب وفاضلاب شهری، 8میلیارد تومان به بنیاد مسکن،هفت میلیارد به آب وفاضلاب روستایی، 4 میلیارد تومان به امور عشایری استان ومابقی نیز به تفکیک به دستگاه های مختلف استان تخصیص یافته است.

رئیس کمیته جذب اعتبارات ستادپیگیری منویات ومصوبات سفر رهبری به خراسان شمالی درادامه عنوان کرد: علاوه براین یک میلیارد و800میلیون تومان اعتبار نیز از محل سفررهبری به کمیته امداد و بهزیستی استان تخصیص داده شده تا درسه ردیف تهیه جهیزیه ،تامین هزینه های گاز کشی به منازل مدد جویان ونیز هزینه های موردی مصرف شود.

وی مدت زمان تکمیل طرح های سفر رهبری به استان را حداکثر سه سال ذکر کردو افزود: آن دسته از دستگاه های اجرایی خراسان شمالی که از محل سفر رهبری به استان بودجه گرفته اند باید با شتاب هر چه بیشتر نسبت اجرای طرح هایمصوب اقدام کنند./س

برچسب ها: اعتبار ، اختصاص ، عمران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.