فرمانده انتظامی شهرستان کهنوج گفت: وقوع جرائم در این شهرستان 86 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، عباس خاکی‌نهاد در نشست ارتقای مسائل امنیتی با اصحاب رسانه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در این شهرستان اظهار داشت: دوره حاضر عصر ارتباطات است و خانواده به عنوان نخستین واحد اجتماعی از دیرباز در زندگی بشر وجود داشته و برآورنده مهم‌ترین خواسته‌های انسان و برقرار کننده روابط اجتماعی بوده است.

وی با بیان اینکه نخستین نیاز معنوی کودک، پرورش روح و آموزش صفات نیکو است، تصریح کرد: خانواده ساخت و کیفیت روابط اجتماعی افراد را تشکیل می‌دهد و در آینده کودکان امروز دارای رفتار و عاداتی هستند که شالوده آن در محیط خانواده گفته شده است.

خاکی‌نهاد ابراز داشت: در محیط خانواده باید بچه تربیت اخلاقی و اجتماعی پیدا کند و مراقبت‌ها و حمایت‌ها به گونه‌ای باشد که به او این امکان را بدهد که برابر زمینه‌های مساعد ناسازگاری مقاومت کند.

وی بیان کرد: نقش والدین خیلی با اهمیت است و خانواده‌ها باید در تربیت فرزند خود نقش خوبی را ایفا کنند و یک تربیت خوب در مرحله نخست نیاز به یک جو مناسب و هماهنگ و پرامنیت، جو دوستی، عشق، ایثار و محبت دارد.

فرمانده انتظامی کهنوج اذعان داشت: مادران مهم‌ترین نقش را در تربیت کودکان دارند و پدران هم نمایان‌گر دنیای خارج و شخصی هستند که می‌تواند برای کودک خود الگوی مناسب یا نامناسب باشد و نقش پدر از جهات مختلف به ویژه مسائل خارج از خانه بسیار با اهمیت است.

وی تصریح کرد: اگر در جامعه ما پدران و مادران در تربیت فرزندان خوب عمل کنند و فرزندان خوبی را تحویل جامعه دهند، دیگر مشکل ناامنی وجود نمی‌آید.

وی خاطرنشان کرد: 80 جلسه کلاس‌های آموزشی در مساجد، 100 مورد در مدارس، 90 مورد در ادارات و برپایی 30 مورد نمایشگاه آسیب‌های اجتماعی در کهنوج برای خانواده‌ها و فرزندان برگزار می‌شود.

خاکی‌نهاد با بیان اینکه مواد مخدر بلای جان خانواده‌ها شده و در بین اقشار مختلف جامعه قربانی وجود دارد، افزود: سوداگری مواد مخدر تمام ممالک و جهان را در بر گرفته و سود کلانی را به جیب تاجران می‌ریزد که نتیجه آن هم در دنیا و در کشور و هم شهرستان ما مشکلاتی را برای جوانان ایجاد کرده که نتایج بعدی آن هم در بحث مشکلات اجتماعی، طلاق‌ها، سرقت‌ها و ... است.

وی اظهار داشت: در طول سال جاری حدود 2 تن انواع موادمخدر در کهنوج کشف شد که در پی آن 145 نفر قاچاقچی موادمخدر نیز در دام پلیس گرفتار شدند و سه باند مواد مخدر توسط مأموران منهدم و 4 هزار و 310 عدد قرص روان‌گردان نیز کشف و ضبط شده است.

وی خاطرنشان کرد: کمک اصحاب رسانه به پلیس می‌تواند، نقش مهمی در فرهنگسازی داشته باشد و نیاز جامعه است تا بتوانیم، پاسخگوی جوانان این منطقه باشیم و باید جوانان را حفظ و آنان را به مسیر درست ارشاد کنیم.

وی بیان کرد: در بحث شیشه و کراک اقدامات خوبی صورت گرفته و برخوردهایی با هماهنگی مقام قضایی صورت گرفته است که باید از قضات و دادستان و ریاست دادگستری شهرستان تشکر کرد و آنچه که وظیفه و نیاز بوده در برخورد با تبهکاران و افرادی که مخل نظم و امنیت بودند، کمک کردند.

فرمانده انتظامی کهنوج از پیگیری راه‌اندازی باشگاه پاس کهنوج در سال آینده خبر داد و بیان کرد: اقداماتی انجام شده است که در سال 92 پیگیری می‌شود و تمام تلاش خود را در راستای اعتباراتی  برای حوزه کهنوج و راه‌اندازی باشگاه پاس انجام می‌دهیم.
برچسب ها: جرایم ، کاهش ، کهنوج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.