رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه نا‌آرامی ‌ها در عراق وارد سومین ماه خود شد،گفت: طولانی شدن تنش ‌ها در عراق حاصل دخالت‌ های بیگانگان است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، عبد‌الرضا عزیزی ضمن اشاره به ادامه درگیری‌ ها و اعتراضات در شهرهای مختلف عراق در سه ماه گذشته، توضیح داد:کشور عراق از زمانی که توانست دیکتاتوری صدام را براندازد و یک دولت مردمی شیعی در این کشور برپا کند مورد کینه ‌توزی کشورهای غربی و برخی از اعراب و کشور های همسایه قرار گرفت.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی،قطر،ترکیه و عربستان را مسئول نا‌آرامی ‌ها در عراق دانست و تصریح کرد:کشورهای همسایه عراق با تحریک و تشویق کشورهای غربی در سه ماه گذشته آتش‌بیار معرکه عراق شدند ولی مردم عراق به شخصیت نوری مالکی اعتماد دارند و وی را مدیری مناسب برای این کشور می‌دانند.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس،افزود:برخی از مردم عراق خواستار اصلاحات سیاسی هستند و دست به اعتراض مسالمت‌ آمیز می‌زنند که با استقبال دولت عراق نیز مواجه شده است ولی مزدوران غرب و اعراب مرتجع با ورود به این تظاهرات ‌های مسالمت‌آمیز قصد برهم زدن اوضاع این کشور را دارند.

عزیزی عراق را یکی از کشورهای پرنفوذ عضو جبهه مقاومت دانست و تصریح کرد:کشورهای جبهه سازش و استکبار با هدف گیری دولت نوری مالکی قصد دارند تا مانع از استقرار یک دولت شیعی دیگر در خاورمیانه شوند و چنین ابراز کنند که علاوه بر اعراب مرتجع عراق نیز درگیر بیداری اسلامی است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به پناهنده شدن طارق الهاشمی به ترکیه،گفت:مشکل اصلی عراق ته‌مانده ‌های حزب بعث و فعالیت ‌های سرویس‌ های اطلاعاتی کشورهای غربی و عربی است ولی این اقدامات با هوشیاری مردم عراق با شکست مواجه خواهد شد.

بنا به گزارش شبکه الجزیره،اعتراضات عراق وارد سومین ماه خود شده است و صدها هزار عراقی ‌ها در اعتراض به سیاست ‌های نوری المالکی برای سومین ماه متوالی تظاهراتی در شهرهای الرمادی، سامرا و موصل برگزار کردند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.