نيک کلگ، معاون نخست وزير انگليس روز يکشنبه اعتراف کرد که در سال 2008 از رفتارهاي نامناسب جنسي مدير اجرايي وقت حزب خود و نگرانيهاي ناشي از آن آگاه بوده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ، کلگ رهبر حزب ليبرال دموکرات‌ها که در دولت حضور دارد، در يک برنامه تلويزيوني سعي کرد گزارش‌هاي روزنامه‌ها را مبني بر آگاهي از رفتارهاي جنسي نامناسب کريس رنالد مدير اجرايي سابق حزب خود،  انکار کند.
کلگ گفت: رنالد که در حال حاضر عضو مجلس لردها است، هرگونه رفتار نامناسب  را کاملا رد کرده است و همچنان به کار خود ادامه خواهد داد.
اين مقام سياسي گرفتار شده در يک رسوايي جنسي فاش کرد: در آن زمان به رنالد هشدار داده شده بود، اما افزود که وي تا همين هفته گذشته از دامنه اتهامات عليه رنالد مطلع نبوده است.
کلگ که در سال 2007 رهبر حزب ليبرال دموکرات شد، گفت: من از برخي سخنان مبني بر اينکه اگر من از اين اتهامات مطلع بودم کاري انجام نمي‌دادم، عصباني و خشمگين هستم.
وي افزود: در واقع زمانيکه در سال 2008 به شکل غيرمستقيم و غيرمشخص نگراني‌هايي درباره رفتارهاي کريس رنالد به دفتر من منتقل شد، ما براي مقابله با آنها وارد عمل شديم.
شبکه خبري 4 انگليس هفته گذشته اتهامات چهار زن را عليه رنالد که مربوط به 10 سال قبل بودند، منتشر کرد.
دو تن از اين زنان گفته‌اند که رنالد آنها را مورد آزار جنسي قرار  داده است.
حزب ليبرال دموکرات قرار است درباره اين اتهامات تحقيقاتي را انجام دهد و دلايل استعفاي رنالد را در سال 2009 که در آن زمان مسائل سلامتي و پزشکي عنوان شده بود، بررسي کند.
کلگ در بيانيه خود گفت: از آنجا که دفتر من تنها نگراني‌هايي را به طور غيرمستقيم و مبهم دريافت کرده و افراد درگير اين ماجرا به شکل قابل درکي خواهان حفظ حريم شخصي خود بوده اند، ما پس از استعفاي رنالد براي بررسي اين موضوع محدوديت هايي داشتيم.
 اين اتهامات در برهه بدي براي حزب  ليبرال دموکرات مطرح شده و در شرايطي است که اين حزب خود را براي انتخابات ميان دوره اي براي يک کرسي مهم پارلماني در اواخر اين هفته آماده مي‌کند.
در اين راي گيري در جنوب انگليس آنها بايد با حزب محافظه کارگر شرکاي خود در دولت ائتلافي رقابت کنند.






اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار