فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: ادبیات شهدا در دوران هشت سال دفاع مقدس متنوع و بلكه متفاوت از سایر جنگ ها و گفتمان دفاعی و سیاسی در جهان بوده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج، سردار 'رحیم نوعی اقدم' در یادواره 80 شهید دانشجوی استان كهگیلویه وبویراحمد، با ترسیم چشم اندازی از وقایع و صحنه های خارق العاده در دوران هشت سال دفاع مقدس افزود: سه عنصر مهم و ارزشمند در ادبیات شهدای دفاع مقدس نهفته بود.
وی با بیان اینكه بسیاری از این ویژگی ها و ادبیات در روایت گری، خاطرات و نوشته های رزمندگان و شهدا نیز آمده است، اظهار كرد: نخستین ویژگی وعنصر وجودی شهدا خدایی بودن و كسب رضایت حق تعالی بود.
سردار نوعی اقدم با بیان خاطراتی از صحنه های شگفت انگیز در عملیات و گردان های مختلف در جنگ تحمیلی افزود: خود به وضوح بسیاری از این صحنه ها را لمس كردم و هرعملیاتی كه اخلاص ،یاد و توكل بر خداوند وجود نداشت مشكلاتی را برای رزمندگان در پی داشت.
وی افزود: پیام اصلی شهدا برای نسل های آینده با خدا بودن و برای رضای او كار كردن است زیرا این تنها رمز دستیابی شهدا به این مقام الهی بود.
وی بسیجی بودن و بسیجی وار جنگیدن را از ویژگی ها و عنصر مهم دیگری در ادبیات شهدا دانست و اظهار كرد: البته بسیجی بودن تنها لباس نظامی پوشیدن و چفیه برگردن آویختن نیست.
فرمانده پیشین تیپ مستقل 48 فتح كهگیلویه وبویراحمد گفت: مهمترین هدف رزمندگان بسیجی در هشت سال دفاع مقدس حركت درمسیر آرمان های انقلاب اسلامی و مخالفت با ظلم بود.
سردار نوعی اقدم سومین عنصر ارزشمند درگفتمان شهدا را ولایی بودن و گوش به فرمان مولا و امام خود در هر شرایطی دانست و اظهار كرد: این گونه ویژگی ها و استراتژی توانست دشمن تا دندان مسلح را از پای درآورد.
سردار نوعی اقدم شرافت، عزت و سرافرازی ایران اسلامی را در گرو خون پاك شهیدان و ایثارگران عنوان كرد و بر ادامه راه پرفروغ شهدا و تبعیت از ولات فقیه تاكید كرد./س
برچسب ها: هشت ، سال ، دوفاع ، مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.