اگر اخبار اتصال دائم به اينترنت شما را هم نگران کرده، خيالتان راحت، سوني چنين مسئله‌اي را کاملا رد کرده و گفته که براي بازي با پلي‌استيشن 4 ابدا لازم نيست هميشه به اينترنت وصل باشيد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، کنسول بازي پلي استيشن 4 بالاخره پس از شايعات و گمانه زني‌هاي بسيار معرفي شد اما بدون نمايش ظاهر کنسول و بسياري اطلاعات مهم ديگر. مارک سرني افسانه‌اي، مهندس ارشد کنوني سوني و طراح اصلي پلي‌استيشن 4 از اين کنسول پرده برداري و قابليت‌هاي کلي و جزئي از اطلاعات را منتشر کرد.

در اين مراسم رونمايي عجيب، سوني فقط کنترلر و همچنين دوربين جديد خود را که در تعامل با Dual Shock 4 يا همان کنترلر جديد کنسول است نشان داد و خبري از سخت افزار کنسول نبود. کنترلر جديد سوني با تغييرات گسترده و رو به جلويي روبروست که از مهم‌ترين و چشمگيرترين آن‌ها، مي‌توان به افزوده شدن يک تاچ پد به کنترلر و همچنين حذف دکمه‌هاي Start و Select اشاره کرد.

علاوه ‌بر آن، افزوده شدن کليد Share (که در سمت پچ تاچ پد و سمت راست Digital Pad ها قرار گرفته) به تعاملي‌تر شدن کنسول سوني کمک شاياني مي‌کند و قابليت‌هاي زيادي به شبکه پلي‌استيشن اضافه خواهد کرد. براي مثال با فشار دادن دکمه Share در هنگام بازي مي‌توانيد از فعاليت خود عکس و يا فيلم بگيريد و در پروفايل خود در PSN يا شبکه پلي‌استيشن آپلود کنيد.

در سمت راست تاچ پد و کنار Face Bottom ها يا همان دکمه‌هاي معروف با شکل‌هاي هندسي، دکمه‌اي با نام Option قرار گرفته که فعاليت‌هاي دو دکمه Start و Select با آن محول شده.
اما دکمه Select رسالتي جداگانه از دکمه Start دارد و در اکثر بازي‌ها کاربرد در خود بازي دارد و مربوط به توقف بازي و يا دسترسي دادن به Interface کنسول نيست.

البته طبق اخبار منتشر شده از وبسايت Engadget، کنترلر نيز همچنان در مرحله آزمايش و توليد قرار دارد و ممکن است تغييرات اندکي در آينده به خود ببيند. علاوه بر اين مورد، آنالوگ‌ها نيز دستخوش تغييرات مثبتي شده‌اند.



با اضافه کردن نوارد ضخيمي سرتاسر هر دو آنالوگ، تو رفتگي دلچسبي ايجاد شده که شباهت زيادي به کنترلر کنسول X360 پيدا کرده است. تريگرها يعني دو دکمه پشتي L2 و R2 نيز تغييراتي در جهت شباهت به کنترلر X360 داشته‌اند و از حالت خسته کننده‌ي دسته PS3 خارج شده‌اند.

از اخبار جالب منتشر شده، پشتيباني سوني از بازي‌هاي Free to Play و يا به عبارتي رايگان و همچنين اپيزوديک است. کنسول پيشين سوني و مايکروسافت از بازي‌هاي F2P استقبال چنداني نکردند و بازي‌هاي اين سبک حضوري در اين کنسول‌ها نداشتند.

اگر به يک اينترنت پرسرعت دسترسي داريد، مي‌توانيد از سخنراني رئيس شرکت Gaikai در اين مراسم لذت ببريد. Gaikai در پلي‌استيشن 4 نقش يک سامانه ابري را دارد. به گزارش ايستنا، اگر دلتان براي عناوين PSone و پلي‌استيشن 2 و احتمالا در آينده‌اي نزديک پلي‌استيشن 3 تنگ شده، مي‌توانيد با اتصال به سامانه گايکاي، از بازي‌هاي هر 3 کنسول نام برده در PS4 خود لذت ببريد. اما نمي‌توانيد با قرار دادن ديسک بازي‌هاي کنسول‌هاي پيشين در PS4 آن‌ها را تجربه کنيد.

اگر اخبار اتصال دائم به اينترنت شما را هم نگران کرده، خيالتان راحت، سوني چنين مسئله‌اي را کاملا رد کرده و گفته که براي بازي با پلي‌استيشن 4 ابدا لازم نيست هميشه به اينترنت وصل باشيد و در حالت آفلاين نيز مي‌توان قسمت‌هايي از اين کنسول را تجربه کرد اما مسلما بخش‌هاي اجتماعي اين کنسول در حالت آنلاين در دسترس خواهند بود.

در نهايت، سوني وعده تعطيلات نوروزي 2013 را به طرفدارانش داد و قرار شد کنسول را در کمتر از 10 ماه ديگر و احتمالا در ماه نوامبر منتشر کند. هنوز اطلاعاتي از قيمت تمام شده‌ي کنسول و باندل‌هاي مختلف با امکانات متفاوت در دسترس نيست.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار