احمد المدلل از رهبران جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد ریخته شدن خون اسرای فلسطینی در زندانهای رژیم صهیونیستی فقط با انتفاضه جدید متوقف خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم، تظاهرات گسترده ای در مناطق مختلف نوارغزه در محکومیت مرگ عرفات جرادات اسیر فلسطینی در زندان های اسرائیل برگزار شد. این در حالی است که هزاران نفر از اسرای فلسطینی از سیاست بی توجهی پزشکی رنج می برند.

این سیاست باعث شده است شمار اسرایی که در نتیجه این سیاست جان باخته اند به دویست و سه نفر افزایش یابد.

سائد السویرکی خبرنگار این شبکه در گزارشی از غزه گفت مسئله اسرا خطرناک ترین مسئله در عرصه فلسطین است. هر چند که این اعتقاد وجود دارد که فلسطینی ها به سوی انتفاضه سوم پیش خواهند رفت و قطعا علت آن این مسئله خواهد بود.

هزاران نفر از فلسطینی های خشمگین بعد از مرگ یکی از اسرای بیمار در زندانهای اسرائیل در خیابانهای غزه راهپیمایی کردند.

این دویست و سومین اسیر فلسطینی است که در زندان جان باخته است و این چیزی است که فلسطینی ها همیشه درباره آن هشدار داده اند و احساس می کنند که به انتفاضه سوم نزدیک شده اند که اوضاع را در عرصه فلسطین تغییر خواهد داد.

احمد المدلل از رهبران جنبش جهاد اسلامی در مصاحبه با این شبکه گفت امروز خون شهید عرفات جرادات ملت فلسطین را به سوی انتفاضه سومی به حرکت در می آورد که شدیدتر خواهد بود زیرا ریخته شدن خون فلسطینی ها در زندانهای صهیونیستها ادامه دارد و ریخته شدن خون اسرای ما در زندان های صهیونیستها فقط با انتفاضه جدید متوقف خواهد شد.

این شبکه افزود عرفات جرادات آخرین اسیری نخواهد بود که جان خود را در زندانهای اسرائیل از دست داد. زیرا وضعیت بازداشت فلسطینی ها بسیار بد است و اسرائیل بسیاری از اسرایی را که در تبادل اسرا با گلعاد شالیت آزاد شده بودند، دوباره بازداشت کرده است. برخی از این اسرا از چند ماه پیش اعتصاب غذا کرده اند.

فوزی برهوم از رهبران جنبش حماس در مصاحبه با این شبکه گفت کشورهای عربی و اسلامی اهرم های فشار زیادی در اختیار دارند که باید از آنها علیه اشغالگران و برای محافظت از هزاران اسیر استفاده شود.

روسیا الیوم افزود راهپیمایی فلسطینی ها از منطقه السرایا آغاز شد. شرکت کنندگان در این راهپیمایی درخواست کردند از همه شیوه ها و امکانات برای مجازات اسرائیل به علت جنایات جنگی که اداره زندان های اسرائیل علیه اسرای فلسطینی مرتکب می شود، استفاده شود.

ولید العوض عضو دفتر سیاسی حزب «ملت» در مصاحبه با این شبکه گفت عرفات جرادات دویست و سومین اسیر فلسطینی است که در زندان های رژیم اشغالگر در نتیجه بی توجهی پزشکی ، به شهادت رسید. امروز باید حرکت مردمی برای همبستگی با اسرا افزایش یابد و به آنها اطلاع داده شود که همه ملت فلسطین با آنها هستند و از آنها حمایت می کنند. امروز سرزمینهای فلسطینی در آستانه انتفاضه سوم است و تنها اشغالگران بهای آن را خواهند پرداخت.

این شبکه در پایان گزارش گفت این فلسطینی های خشمگین به انتفاضه سوم نزدیک شده اند زیرا همه جزئیات زندگی فلسطینی ها در رابطه شان با اسرائیل، آنها را به سوی این گزینه که تنها گزینه است، سوق می دهد.
برچسب ها: شهادت ، فلسطین ، انتفاضه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار