چهل و دومین جشنواره فیلم رشد و نهمین جشنواره بین المللی دانش آموزان فیلمساز همزمان با سایر شهرستان ها استان تهران به میزبانی آموزش و پرورش شهرستان دماوند در ˈسالن قدسیهˈ افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن/ در این جشنواره 110 فیلم و اسلاید علمی، آموزشی و تربیتی و اکران 22 فیلم در دو سانس، ( از پنجم تا 15 اسفند) هر روز برای دانش آموزان و فرهنگیان شهرستان های فیروزکوه، دماوند و رودهن و خانواده های آنان نمایش داده می شود.

در آیین افتتاحیه جشنواره فیلم رشد، رئیس آموزش و پرورش شهرستان دماوند با بیان اینکه هفت درصد از آموخته ها از طریق شنیداری صورت می گیرد، افزود: بکارگیری وسایل سمعی و بصری در انتقال مفاهیم آموزشی و یادگیری بسیار اثرگذاراست، بنابر این باید امکانات لازم را در تحقق بسترسازی لازم این مهم فراهم آوریم.

ˈسیدقاسم حسینیˈ ایجاد شور و هیجان، افزایش انگیزه و بروز خلاقیت دانش آموزان را از اهداف برگزاری جشنواره فیلم رشد خواند.

وی همچنین جشنواره فیلم رشد را فرصت مغتنمی برای دانش آموزان خواند و افزود: جشنواره فیلم رشد استان تهران به علت تلاش دانش آموزان و فرهنگیان شهرستان ها و استان رتبه برتر کشوری را کسب کرد که نیازمند تلاش بیشتری به منظور حفظ این جایگاه است.

رئیس اداره مشارکت های مردم آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران نیز گفت: امروز به برکت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شاهد رشد چشمگیری در زمینه های گوناگون از جمله تحقیق و پژوهش هستیم و در سال جاری17 هزار دانش آموز تحت پوشش تحقیق و پژوهش قرار گرفته اند.

ˈهوشمند درویش متولیˈ خاطرنشان کرد: مشارکت دانش آموزان پژوهنده در جشنواره فیلم رشد و نمایش اسلایدهای آموزشی باهدف شناسایی دانش آموزان مستعد و ایجاد انگیزه بیشتر صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته پنج منطقه مجری جشنواره فیلم رشد بود، افزود: این درحالی است که امسال این جشنوارها در هشت منطقه برگزار می شود که امیدواریم در سال های آینده نیز شاهد رشد چشمگیرتر و ورود بیشتر دانش آموزان در زمینه تحقیق و پژوهش باشیم.

رئیس اداره مشارکت های مردم آموزش و پرورش شهرستان های استان گفت : تلاش نسل امروز برای سازندگی ایرانی سربلند، به عنوان میراث داران شهدای این مرز و بوم وظیفه ای سنگین و نیازمند توجه و تلاش مضاعف است./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.