سرپرست دفتر امور بین الملل وزارات ارتباطات از پیگیری مراحل اجرایی شدن مصوبات اجلاس اکو خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران احمد جان بزرگی، سرپرست دفتر امور بین الملل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: شش بند از 10 بند مصوبات اجلاس وزرای ارتباطات عضو اکو تکلیف ایران و وزارت ارتباطات می باشد که با هماهنگی میان وزارت خارجه و دبیرخانه اکو در حال پیگیری است.
وی با اشاره به روند عملیاتی در دست اجرا افزود: شرکت ها و سازمان های دولتی و خصوصی ارایه کننده پیشنهاد که به تصویب وزراء رسیده است طرح اجرایی پیشنهاد خود را آماده و پس از نهایی شدن از سوی دبیرخانه اکو، برای طی مراحل بعدی به مراجع ذی صلاح ارایه می شود.
وی خاطر نشان کرد: برای این منظور جلساتی به صورت هفتگی و با حضور تهیه کنندگان طرح های اجرایی نمایندگان وزارت ارتباطات، وزارت خارجه و دبیرخانه اکو برگزار می شود.
جان بزرگی با بیان این مطلب که پس از ابلاغ بیانیه از سوی وزارت خارجه و دبیرخانه اکو به وزارت ارتباطات عملیات اجرایی در این حوزه آغاز شده است تصریح کرد: در همین راستا تا کنون پروپزال ایجاد انجمن ICT اکو در بخش خصوصی در حال نهایی شدن می باشد که پس از تهیه فرمت پایانی، به مراجع ذی صلاح ارسال خواهد شد.
وی ادامه داد: دیگر بندهای مصوب این اجلاس نیز به صورت همزمان از سوی نهادها و دستگاه های ذی ربط در حال پیگیری است که امیداوریم در کوتاهترین زمان ممکن نهایی و در فاز عملیاتی شود.
سرپرست دفتر امور بین الملل با اشاره به بندهای مصوب تکلیفی وزارت ارتباطات گفت: ایجاد انجمن ICT اکو در بخش خصوصی همکاری در زمینه تولید نرم افزار سخت افزار مخابراتی و همکاری بین رگولاتورهای ICT از طریق ایجاد گروه کاری رگولاتوری اکو، از جمله بندهای مرتبط با این حوزه است.
وی تأکید کرد: ارتقاء همکاری در زمینه آموزش، تحقیقات و انتقال دانش، همکاری در زمینه توسعه ICT و زیرساخت های مخابراتی و همکاری در حوزه سرویس های مخابراتی از دیگر بندهای مصوب بیانیه پایانی اجلاس وزرای ارتباطات عضو اکو در تهران است./ز
برچسب ها: مصوبات ، اکو ، اجلاس ، ارتباطات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار