مراسم اختتامیه جشنواره شکوفا با تقدیر از برگزیدگان محلات منطقه 3 تهران در حوزه فن آوری اطلاعات و در مجموعه فرهنگی قلهک برگزار شد.

 
به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران، مهدی پیرهادی معاون فرهنگی و اجتماعی در این خصوص گفت :  این جشنواره در 7 موضوع رباتیک ، توسعه مهارت های رایانه ای ،رسانه های دیجیتال ،وبلاگ نویسی ، برنامه نویسی موبایل،طراحی گرافیکی و بازی های رایانه ای در سراهای محله این منطقه طی سال جاری برگزار شده است .
 
پیرهادی با اشاره به اینکه 20 هزار نفر از شهروندان منطقه 3 از این جشنواره استقبال و آثار خود را به دبیرخانه کانون ها ارسال کرده اند افزود: بر اساس ارزیابی هیئت داوران در مجموع بیش از 90 نفر در این طرح برگزیده شدند.
 
وی در ادامه بر پایی نمایشگاهی از دستاوردهای شهروندان درحاشیه مراسم اختتامیه اشاره کرد و افزود:  در این نمایشگاه غرفه هایی با موضوعاتی همچون رقابت روبات ها،بازی های رایانه ای و علمی و رادیو نمایشگاه برپا شد که از سوی دانش آموزان و سایر شرکت کنندگان در مراسم مورد استقبال قرار گرفت.
 
تیمورنژاد مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران در این مراسم  اظهار داشت : هدف شهرداری از اجرای این جشنواره ها، حرکت به سمت ایجاد یک نظام مشارکتی در شهر تهران است و استمرار این جشنواره، زمینه را برای مشارکت فعال تر شهروندان فراهم می کند.
 
وی به اهمیت کارکرد جشنواره شکوفا در پر کردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان و جلب مشارکت های اجتماعی اشاره کرد و افزود: استمرار این جشنواره در سطح محلات باعث می شود خانواده ها برای فرزندانشان دغدغه اوقات فراغت نداشته باشند ضمن اینکه شهروندان باید در تصمیم سازی ها و اداره امور شهر دخالت موثر داشته باشند.
 
مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره شکوفا در حوزه فن آوری اطلاعات  گفت: نگاه شهرداری تهران در این حوزه، حرکت به سمت ایجاد یک شهر الکترونیک است.
 
تیمورنژاد همچنین به برگزاری دومین جشنواره ساب پرتال های محلات اشاره کرد و گفت: سایت های محلات ، مکانی برای عبور و مرور مجازی شهروندان هستند./ل
برچسب ها: شهروندان ، جشنواره ، شکوفا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار