معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: در بین شهدا فراوانی نا‌م‌های قدسی غالب است و محمد و علی نیز دارای بیشترین فراوانی می‌باشند.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران، سومین همایش مسئولان امور ایثارگران ادارات کل ثبت احوال کشور به میزبانی اداره کل ثبت احوال خوزستان برگزار شد.   
 
در این همایش دکتر محسن کرمی معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه ایثارگران هم در نزد خدا و هم در بین بندگان خدا از ارزش و احترام بالایی برخوردار هستند، گفت: در طرح کارت هوشمند ملی ایثارگران در الویت هستند.
 
معاون اسناد هویتی سازمان ثبت احوال گفت: جنگ تحمیلی به ما آموخت که برای رهایی و استقلال به هیچ قدرتی جز قدرت الهی و اتحاد مردم  نمی توان تکیه و اعتماد کرد.
 
دکتر محسن کرمی با اشاره به سخن امام راحل(ره) که فرمودند: جنگ حقیقتا" برای ما نعمت بود گفت: در جنگ به خود باوری  و اعتماد بنفس که برای یک ملت حیاتی است رسیدیم.
 
در ادامه امام جمعه موقت اهواز ، ایثارگران را انسان هایی توصیف کرد که  حفظ ارزش های الهی  را بر سلامتی جسمی و روحی ترجیح دادند و برای حفظ دین خدا از آنچه داشته گذشتند، لذا اینان پیش خدا  اجری عظیم دارند .
 
آیت ا... حسن‌زاده با تقدیر از برگزار کنندگان این همایش گفت: این نوع همایش ها سهم مهمی در حفظ و انتقال ارزش های سلامی دفاع مقدس دارد.
 
مشاور رئیس سازمان ثبت احوال در امور ایثارگران نیز با تاکید بر گسترش فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی گفت : در جنگ هشت ساله آنچه موجب شد تا با کمترین امکانات در برابر قدرت های مسلح و زورگوی جهان کمر راست نماییم وجود همین روحیه ایثار و جانفشانی بود .
 
محمدرضا بیدکی، تقویت روحیه ایثار،ارتقاء توانمندیها ، تجدید خاطرات و اطلاع از وضعیت ایثارگران  را از اهداف اصلی برگزاری این همایش بیان و راه اندازی سایت ویژه ایثارگان ثبت احوال، ارتقاء شغلی و تبدیل وضعیت ، برگزاری اردوهای زیارتی وتفریحی ، برگزاری ویژه مراسم روز جانباز ، سرکشی به جانبازان  در 20 استان و سارماندهی بانک اطلاعات ایثارگران ثبت احوال از جمله اقدامات امور ایثارگران ثبت احوال کشور عنوان کرد.  
 
مدیرکل ثبت احوال خوزستان هم درابتدای این همایش امنیت ورفاه امروز جامعه را مرهون رشادت ها و ایثارگری های رزمندگان دانست و گفت:عزت ملی و استقلالی که امروز داریم نشات گرفته ازشجاعت و خود باوری است که در جنگ آموخته ایم.
 
برچسب ها: شهدا ، قدسی ، محمد ، هویت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار