مدیر عامل شرکت خمیر مایه رضوی وابسته به آستان قدس رضوی گفت: شرکت خمیر مایه رضوی (سهامی خاص) از بزرگترین تولید کنندگان خمیر مایه کشور است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، محمد استادی بیان کرد: این شرکت با تولید خمیر مایه صنعتی به صورت خشک و تر بیش از 50 درصد نیاز استان به این ماده غذایی را تامین می کند.

او گفت: هم اینک ظرفیت تولید خمیرمایه در این شرکت حدود چهار هزار تن در سال است.
وی اظهار داشت: شرکت خمیر مایه رضوی با درک نقش پر اهمیت خمیر مایه در بهبود کیفیت نان و ارتقای سطح سلامت افراد جامعه در سال 1380 آغاز بکار کرد و مرکز اصلی استقرار این واحد تولیدی در کیلومتر 67 جاده مشهد– قوچان است.

وی بیان کرد: این شرکت همچنین موفق شده در زمینه کاهش ضایعات نان در استان خراسان رضوی گام های مثبت و ارزنده ای بردارد.

مدیر عامل شرکت خمیر مایه رضوی با اشاره به طرح توسعه خط تولید این واحد گفت: این طرح هم اینک بیش از 80 درصد پیشرفت اجرایی دارد که در صورت بهره برداری کامل آن تولید خمیر مایه خشک در این شرکت 30 درصد افزایش خواهد یافت.

استادی اظهار داشت: هم اینک تقاضا برای خرید محصولات شرکت خمیر مایه رضوی بیش از تولید آن است لذا برای افزایش ظرفیت تولید این شرکت اقدامات لازم از سوی متخصصان به صورت نصب ماشین آلات جدید و راه اندازی آنها در حال انجام است.

وی پیش بینی کرد با راه اندازی دستگاه های جدید شامل یک دستکاه خشک کن، دو دستگاه فیلتر دوار خلاء، سه دستگاه سپراتور و تاسیسات جانبی، طرح توسعه خط تولید این شرکت اوایل سال آینده به بهره برداری برسد.

او گفت: با بهره برداری از طرح توسعه خط تولید خمیرمایه خشک، ظرفیت تولید شرکت خمیر مایه رضوی به پنج هزار و 200 تن در سال خواهد رسید.

مدیر عامل شرکت خمیر مایه رضوی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون دو هزار و 611 تن خمیر مایه خشک و هزار و 120 تن خمیر مایه تر در این شرکت تولید و روانه بازار مصرف شده است.

وی گفت: در هر منطقه ای که در آن امکان تولید خمیر مایه تازه وجود داشته باشد، صنعت نان آن متکی به این ماده غذایی است و خمیر مایه خشک برای مناطقی از جمله کشورهای حاشیه خلیج فارس، آسیای میانه، آفریقا و قفقاز که از این امکان برخوردار نیستند، مورد استفاده قرار می گیرد.

او اظهار داشت: مسیر بازار خمیر مایه در داخل کشور به گونه ای است که از نوع تازه آن برای مصارف داخلی و از نوع خشک آن برای صادرات استفاده می شود.
وی افزود: شرکت خمیر مایه رضوی در آینده قصد دارد کل مصرف بازار داخلی استان خراسان رضوی را از خمیر مایه تازه تامین و در زمینه صادرات نیز فقط از خمیر مایه خشک استفاده کند.

مدیر عامل شرکت خمیر مایه رضوی گفت: این شرکت طی فعالیتهای تحقیق و توسعه در سالهای گذشته و با استفاده از ارتباطات خود با انستیتو خمیر مایه برلین موفق شده است یک نژاد مرغوب و مناسب از سوش مربوط به خمیرمایه تازه برای شرایط آب و هوایی و اکولوژیک ایران تهیه کند.

استادی افزود: استفاده از این نژاد باعث شده است کیفیت خمیر مایه تازه 50 درصد ارتقا یابد و میزان ماندگاری آن نیز بیشتر شود/س  

برچسب ها: تولید ، خمیر ، مایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.