يک حقوقدان گفت: مردم ايران براي دستيابي به حقوق اجتماعي‌ و منافع ملي انقلاب كردند و انقلاب ايران مهترين و موفق‌‌ترين انقلاب جهان بوده است.

"محمد رسولي" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، درباره چگونگي دستيابي مردم به حقوق خود در انقلاب‌ها، اظهار داشت: انقلاب به شورشی مردمی گفته می‌شود که به‌قصد ایجاد کردن حکومتی کاملا جدید صورت می‌گیرد و مردم در انجام آن به دنبال احياي حقوق از دست رفته خود هستند.

اين حقوقدان ادامه داد: خواسته مشترك همه انقلاب‌ها بهبود وضع موجود است ولي متاسفانه در اكثر انقلاب‌ها مردم به حقوق خود نرسيدند و حتي شرايط به گونه‌اي مي‌شد كه مردم تمايل داشتند كه وضع‌شان به زمان قبل از انقلاب برگردد.

وي با اشاره به برخي از انقلاب‌هاي وقوع يافته در جهان تصريح كرد: انقلاب‌هاي فرانسه، روسيه، كوبا نتوانست حقوق مردم را در اين كشورها را محقق كند و نتيجه مورد انتظار را نداده است.

رسولي با اشاره به انقلاب اسلامي ايران گفت: مردم ايران براي دستيابي به حقوق اجتماعي‌ و منافع ملي انقلاب كردند و انقلاب ايران مهترين و موفق‌‌ترين انقلاب جهان بوده است.

اين حقوقدان با بيان اينکه انقلاب ايران پس از اينکه منجر به بازپس گيري حقوق مردم شد بايد در مقابل انحرافات حفاظت شود، گفت: دشمنان انقلاب ايران مي‌خواهند آن را از مسير خود منحرف کنند، از اين رو راه‌هاي مختلف را براي دستيبابي به اهدافشان را در پيش مي‌گيرند که خوشبختانه در سه دهه گذشته مقام معظم رهبري و مردم همواره در مقابل انحرافات ايستادگي کرده‌اند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: حقوق ، مردم ، انقلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار