' وحید خسروی' مربی كتابخانه سیار كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان استان كرمانشاه به عنوان یكی از برگزیدگان شانزدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی معرفی و تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

رقابت 50 قصه‌گوی برتر در مرحله نهایی این جشنواره در روزهای 29 بهمن تا یكم اسفند ماه جاری در تبریز برگزار شد و در نهایت هیات داوران به معرفی برگزیدگان این جشنواره پرداخت.

این قصه‌گویان برتر از میان یك هزار و 700 قصه‌گوی شركت كننده در بخش‌های آزاد، برگزیدگان پیشین، راه‌یافتگان به جشنواره‌های منطقه‌ای و مربیان كانون و پس از رقابت در مراحل حوزه‌ای، استانی و منطقه‌ای به این مرحله راه یافته بودند.

همچنین 400 قصه‌ صوتی و بیش از 130 قصه بازنویسی و بازآفرینی شده نیز در این جشنواره در بخش‌های جداگانه‌ای مورد ارزیابی داوران قرار گرفت.

براساس این گزارش، در مراسم پایانی این جشنواره كه در تبریز برگزار شد در بخش برگزیدگان كشوری (گروه مربیان كانون) 'مریم شفیع‌زاده' از استان تهران با قصه 'چارتی چارانگله' ، 'وحید خسروی' از استان كرمانشاه با قصه 'فرنگیس' و 'صبری رحیمی' از استان كردستان با قصه 'ماه همه' موفق به كسب جوایز این بخش شدند.

لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ 10 میلیون ریال جایزه برگزیدگان این جشنواره بود و به برگزیدگان خارجی نیز علاوه بر این جوایزی از صنایع دستی استان آذربایجان شرقی هم اهدا شد.

داوران این جشنواره در بیانیه‌ای كه توسط مهدی آرایی خوانده شد، قصه‌گویان را حافظان و پاسداران حافظه‌ تاریخی هر كشور خوانده‌اند و آورده‌اند: چه بسیار آیین‌ها و رسم‌ها و سنت‌ها به مدد قصه‌گویی در دفتر تاریخ هر ملت ثبت و ضبط شده است.

پیشنهاد این گروه به شركت كنندگان در این بیانیه توجه بیشتر به شناخت مبانی اسطوره‌ها و افسانه‌ها به عنوان یك ضرورت فرهنگی ادبی در انتخاب قصه‌های بازآفرینی شده عنوان شده است.

از دیگر بخش‌های آیین تجلیل از برگزیدگان شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی اهدای لوح سپاس و كتاب نفیس هزار و یك شب به همه‌ی قصه‌گویان شركت كننده در شانزدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی بود./س

برچسب ها: قصه گو ، برتر ، آیران وجهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.