پلیس بوگوتا پایتخت کلمبیا برای مبارزه با مواد مخدر و خشونت پس از یک رشته از مرگ و میر در این زمینه به دو مدرسیه برای بازرسی در این شهر وارد شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری کلمبیا پست؛ در مرکز پایتخت شرق منطقه سانتافه پلیس ملی و شهردار در نتیجه یک همکاری در 9 مدرسه برنامه های آموزشی را برای جلوگیری از جرایم مرتبط با سلاح و مواد مخدر برای 10 هزار دانش آموز آغاز کردند.

این حرکت پس از کشته شدن یک دانش آموز با سلاح سرد در اکتبر 2012 در مدرسه بوگوتا و در تعداد دیگری از حوادث خشونت آمیز در سراسر کشور ازجمله مرگ دانش آموزان 13 ساله در شمال شهرستان بارانگویلا و مرگ دانش آموز 12 ساله و درگیری در شهر مدلین که به ظاهر برای دفاع از دختری که مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته بود مورد استقبال عمومی در این کشور قرار گرفت.

به گفته این خبرگزاری بیشتر این مرگ و میرها از میان گزارشهای به دست آمده بر اثر مشکلات روبه افزایش در زمینه مواد مخدر و خشونت و همچنین نفوذ باندهای فعال در این زمینه است که یکی از دغدغه های مسئولین شده است.

پس از بازرسی پلیس از وسایل چند دانش آموز اتفاقی از جمله موارد یافت شده انواع سلاح سرد، دستبند پلیس، زنجیر ضخیم و ماری جوانا می توان اشاره کرد.

به گفته پلیس پس از این بازرسی به پلیس و مسئولین مدرسه این هشدار داده شد که با یک انبار مهمات روبه رو هستند و زنگ خطری خواهد بود برای پیشگیری هرچه زودتر بین دانش آموزان مدارس کلمبیا./ز

برچسب ها: بوگوتا ، مواد مخدر ، خشونت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار