معاون آموزشی دانشگاه آزاد با اشاره به همکاری این دانشگاه و وزارت دفاع برای رفع نیازهای دفاعی کشور، گفت: اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد می‌توانند منبع غنی برای فعالیت‌های علمی و پژوهشی وزارت دفاع محسوب شوند.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران حسین بلندی معاون آموزشی دانشگاه آزاد با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری­های آموزشی و پژوهشی بین دانشگاه آزاد و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت دفاع دارای حجم عظیمی از توانمندی‌ها هستند که امیدواریم با تدابیر اندیشیده شده و مذاکرات صورت‌گرفته، برای رفع مشکلات دفاعی نظام جهوری اسلامی ایران گام برداریم.

وی با بیان اینکه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای رفع نیازهای کشور فعال و کوشاست، تصریح کرد: دانشگاه آزاد بیش از 30 هزار عضو هیئت علمی دارد، که می‌توانند منبع بسیار غنی علمی برای فعالیت‌های علمی و پژوهشی این وزارتخانه محسوب شوند.

بلندی فعالیت‌های وزارت دفاع را برای نظام چشمگیر دانست و افزود: همکاری‌های دانشگاه آزاد و وزارت دفاع برای ارائه محصول و رفع نیازهای دفاعی کشور افزایش می‌یابد.

همچنین رضا مظفری‌نیا معاون آموزش و تربیت وزارت دفاع با ابراز خرسندی از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری آموزشی و پژوهشی با دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار داشت:‌ این دانشگاه ظرفیت‌های بالقوه بسیاری دارد که امیدواریم با تیم جدید مدیریتی از این توانمندی‌ها برای نیازهای کشور بهره ببریم.

وی با بیان اینکه وزارت دفاع به سمت فناوری‌های نوظهور و جدید پیش می‌رود،‌ گفت:‌ درصدد گسترش سطح همکاری‌ها با دانشگاه آزاد هستیم که انعقاد تفاهم‌نامه نقطه شروع این حرکت علمی است.

ابوطالب شفقت رئیس مؤسسه آموزشی و تحقیقاتی وزارت دفاع نیز گفت:‌ وزارت دفاع با طرح نظام نوآوری و تقویت هسته مرکزی به دنبال استفاده از تمام ظرفیت­های علمی کشور است.

وی با اشاره به تأکید امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) مبنی بر دفاع همه‌جانبه از کشور، تصریح کرد: برای تقویت دفاع باید تمام ظرفیت‌های علمی را جزو ظرفیت‌های دفاعی کشور محسوب کنیم.

شفقت ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی را بسیار ارزشمند دانست و ادامه داد:‌ تفاهم‌نامه همکاری‌های آموزشی و پژوهشی بین این دانشگاه و وزارت دفاع توان دفاعی کشور را منسجم‌تر و یکپارچه‌تر می‌کند.

بر اساس این گزارش، در چارچوب راهبردهای چشم انداز بیست‌ساله و برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران و با عنایت به نقش آموزش در رشد و بالندگی فردی و ارتقای عملکرد سازمانی تفاهم‌نامه همکاری­های علمی،آموزشی، پژوهشی و توسعه فناوری بین دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به امضاء رسیده است./ز2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار