مديرعامل شركت غله و خدمات بازرگاني منطقه 4 گفت: از شهريور تاكنون 10 هزار تن برنج توليد داخلي توزيع شده است، زيرا عرضه برنج وارداتي كاهشي يافته و قيمت برنج محلي مناسب‌تر است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، شهباز خواجوي عنوان‌كرد: در چند ماه اخير بيشتر خانوارها به سمت مصرف برنج داخلي رفته‌اند.

وي افزود: خوزستان با توليد سالانه 160 هزار تن انواع برنج محلي، بعد از استان‌هاي مازندران و گيلان در جايگاه سوم توليد برنج كشور قرار دارد.

مديرعامل شركت غله و خدمات بازرگاني منطقه 4 بيان‌كرد: امسال با توجه به اين‌كه برنج داخلي خريد تضميني نداشت و توليدكنندگان آن به دليل بالا بردن قيمت بازار، اقدام به فروش برنج خود به بازار آزاد نكرده‌اند.

خواجوي تصريح‌كرد: در چند ماه اخير 50 درصد مصرف برنج خوزستان از محل توليد داخل بوده و اين در حالي است كه در گذشته گرايش بيشتر مردم به سمت برنج خارجي بوده‌است.

وي خاطرنشان‌كرد: در حال حاضر برنج توليد داخلي به ميزان زيادي ذخيره‌سازي شد و با هماهنگي ستاد تنظيم بازار برنج در نمايشگاه‌ها، فروشگاه‌هاي بزرگ و مراكز عرضه برنج در سطح شهر عرضه شده و اين امر با هدف اثر‌گذاري بيشتر روي كمبود برنج انجام مي‌شود تا بازار به وضعيت متعادل بازگردد./س


برچسب ها: توزیع ، برنج ، داخل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.