نماينده مردم کرج در مجلس با بيان اينكه مذاکره‌کنندگان بايد در هر مرحله‌اي از مذاکرات حقوق حقه ملت ايران را به رسميت بشناسند، گفت: آمريکا و طرف‌هاي مذاکره‌کننده بايد دست از شيطنت‌ و ايجاد بي‌اعتمادي بردارند و خود را دل‌خوش به تحريم‌ها و فشارهاي اقتصادي به اصطلاح "فلج‌کننده" نکنند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، محمدجواد کوليوند نماينده مردم کرج در مجلس در نطق ميان‌دستور در جلسه علني امروز (يکشنبه 6 اسفند) با اشاره به اقتدار ايران گفت: در جهان کنوني شاهد اقتدار نظام جمهوري اسلامي ايران با رهبري داهيانه و خرمندانه مقام معظم رهبري و حضور گسترده ملت ايران و وحدت آنها در سي و چهارمين فجر انقلاب اسلامي هستيم که نقش برجسته‌اي را در عرصه جهاني و به‌خصوص در منطقه خاورميانه رقم زدند.
 
عضو کميسيون شوراها و امور داخلي کشور ادامه داد: امروز غرب و در راس آن شيطان بزرگ، آمريکاي جهانخوار پس از 23 ماه جنگ در سوريه به همان نتيجه‌اي رسيده‌اند که ايران اسلامي از همان ابتدا آن را اعلام کرده بود.
 
کوليوند با بيان اينكه قطر، ترکيه و عربستان، فريب غرب را خورده‌اند، افزود: امروز هيچ کشوري نمي‌تواند نقش قاطعانه و خرمندانه ايران را در منطقه کتمان کند به‌طوري که در طول 34 سال پس از انقلاب همواره غرب و کشورهاي معاند منطقه‌اي براي به ستوه آوردن ملت ايران از هيچ کوششي فروگذار نکرده‌اند.
 
نماينده مردم کرج با اشاره به مذاکرات درباره برنامه هسته‌اي ايران اظهار داشت: مذاکره‌کنندگان بدانند در هر مرحله‌اي از مذاکرات بايد حقوق حقه ملت ايران را به رسميت شناخته و بدون هيچ پيش‌شرطي سخن از مذاکرات به ميان آورند.
 
وي به آمريکا و طرف‌هاي مذاکره‌کننده پيشنهاد کرد كه دست از شيطنت‌ و ايجاد بي‌اعتمادي بردارند و خود را دل‌خوش به تحريم‌ها و فشارهاي اقتصادي به اصطلاح فلج‌کننده نکنند.
 
عضو کميسيون شوراها تصريح کرد: ملت ايران امتحان خود را پس داده و مقاومت آن‌ها در برابر تحريم‌ها و فشارهاي اقتصادي ستودني است و خون هزاران شهيد در پاي انقلاب تضمين‌کننده آن است.
 
کوليوند با بيان اينكه امروز کشور در وضعيت حساسي قرار دارد، ادامه داد: از يک سو فشارهاي خارجي و از طرفي فتنه‌گران و گروه‌هاي انحرافي در داخل عرصه را بر مردم سخت کرده‌ و تورم و گراني‌ و عدم اشتغالزايي در سال 91 فضاي سختي را بر جامعه و خانواده‌ها حاکم کرده است.
 
وي همچنين تاكيد كرد كه براي عبور از آخرين گردنه‌هاي پيش‌رو بايد با توجه به شرايط جهاني و داخلي کشور موارد زير را مورد توجه جدي قرار داد:
 
1-نصب‌العين قرار دادن فرامين مقام معظم رهبري به ويژه وحدت و همکاري مستمر و پايدار دولت و مجلس و مسئولين با آحاد مردم
 
2-توجه جدي به اقتصاد کشور به ويژه در عرصه توليد که مقدمه‌اي براي ايجاد بخشي از اشتغال کشور خواهد بود.
 
3-برنامه‌ريزي‌هاي خاص و دقيق براي حوزه‌هاي صنعت، معدن، تجارت و کشاورزي کشور و تعيين نقشه راه دقيق براي اين بخش
 
4-فرهنگ ديني کشور نياز به مراقبت دارد لذا راهکارهاي مثبت و موثري را از سوي دستگاه‌هاي ذيربط مي‌طلبد.
 
5-لزوم نظارت جدي بر سطح عمومي قيمت‌ها و مراقبت ويژه از بازار علي‌الخصوص در شب عيد
 
6-اتخاذ تدابير لازم براي کنترل و حذف فتنه‌گران از عرصه‌هاي پيش روي کشور به خصوص در انتخابات سال 92
 
نماينده مردم کرج به مشکلات اين استان اشاره کرد و گفت: تامين کسري بودجه اعتبارات هزينه‌اي استان البرز به علت خروج کارکنان متقاضي از کلانشهر تهران و ساير شهرها به اين استان، ضرورت تخصيص رقمي معادل 300 ميليارد ريال از محل اعتبارات جز 1 و 3 رديف 510 هزار هزينه‌هاي پيش بيني نشده را لازم مي‌دانم.
 
وي ادامه داد: تامين کسري بودجه آموزش و پرورش و اداره کل نوسازي مدارس استان که در سال 1391 و 92 بايد بيش از 200 واحد در اين استان احداث شود.
 
کوليوند به مسکن مهر استان البرز اشاره کرد و اظهار داشت: يک دهم از مسکن مهر کشور در استان البرز است که اگر دولت اعتبارات بخش نوسازي مدارس را صددرصد تخصيص دهد با هماهنگي وزارت راه و شهرسازي و آموزش و پرورش مي‌توان کل زير ساخت‌هاي مسکن مهر در بخش احداث مدارس را تامين نمود.
 
نماينده مردم کرج در پايان خاطر نشان کرد: تامين بودجه ملي مربوط به قطار شهري شهرستان کرج توسط وزارت کشور و توجه جدي به تامين بودجه لازم براي زيرساخت‌هاي مسکن مهر در بخش‌هاي راه، مدارس، پارک و امنيت لازم است.
 
انتهاي پيام/

برچسب ها: ایران ، مذاکرات ، رهبری ، ملت ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار