رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در 8 سال گذشته برای مقاوم سازی بیش از یک میلیون و 500 هزار واحد مسکونی 120 میلیارد ريال هزینه شده است .

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان علیرضا تابش  در همایش علمی دستاورد بازسازی های گذشته و نقش ساخت و ساز مقاوم در اصفهان وجود اطلاعات کامل از مناطق حادثه خیز را از ضروریات مقابله با مشکلات ناشی از حوادث بیان و بر گردآوری این اطلاعات تاکید کرد.

وی تصریح کرد: کسب اطلاعات پایه در هنگام وقوع حادثه بسیار وقت گیر است و کمک رسانی را با مشکل مواجه می کند.

وی با بیان اینکه در زلزله آذربایجان شرقی به 306 روستا آسیب وارد شد، اضافه کرد: تعداد 9 هزار و 500 واحد مسکونی روستایی بیش از 60 درصد و 9 هزار واحد زیر 60 درصد دچار آسیب شد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: 20 هزار واحد مسکن شهری نیز در این زلزله آسیب دید که از این تعداد 16 هزار واحد با پرداخت وام های بلاعوض و تعمیرات جزیی بازسازی شد.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از روستاییان، ساکنان فصلی هستند، افزود: امدادگران و مسوولان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بدون در نظر گرفتن فصلی یا دائمی بودن ساکنان و بر اساس میزان آسیب وارده به واحدهای مسکونی، بازسازی لازم را انجام دادند.

تابش بازسازی جریان کسب و کار و امرار معاش زلزله زدگان را جزو اساسی ترین مسائل در کمک رسانی عنوان و اظهار کرد: در زلزله آذربایجان 10 هزار و 500 محل نگهداری دام نیز کنار خانه های ساکنان نصب شد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: سرعت بازسازی واحدهای مسکونی، مساجد، مدارس و خانه های بهداشت روستاهای زلزله زده به دلیل عهده دار بودن یک دستگاه بسیار مناسب بود.

وی با تاکید بر اینکه برای پیشگیری از آسیب های احتمالی هنگام وقوع حوادث، شیوه نامه های بازسازی برای دستگاههای مختلف باید تهیه شود، اضافه کرد: ‌با تهیه دستورالعمل های ثابت و تعیین تکلیف برای هر دستگاه و ارگان از بروز بسیاری مشکلات هنگام وقوع حوادث جلوگیری می شود. تابش تصریح کرد: آماده سازی ابزار، مصالح و اسکلت آماده جزو این دستورالعمل ها برای بازسازی واحدهای مسکونی است. وی به طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی اشاره کرد و گفت:‌ در هشت سال گذشته 120 میلیارد ریال برای مقاوم سازی بیش از یک میلیون و 500 هزار واحد مسکونی هزینه شده است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود:‌ برای زلزله شهر بم پنج هزار میلیارد ریال و زلزله استان آذربایجان شرقی 10 هزار میلیارد ریال هزینه شد/س

برچسب ها: مقاوم ، سازی ، واحدهای ، مسکونی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.