عليپور در نطق ميان‌دستور:

لجبازي مصداق "دشمن‌شادكني" است/ دولت و مجلس رشته وابستگي اقتصاد به نفت را پاره كنند

نماينده مردم ماكو در مجلس با بيان اينكه امروز لج و لجبازی و پرداختن به اختلافات مصداق بارز دشمن‌شادکنی است، گفت: دولت و مجلس، تمام دلسوزان انقلاب و افراد متخصص و صاحب‌نظر در مسائل اقتصادی باید از شرایط پیش‌آمده نهایت استفاده را داشته باشند تا برای همیشه رشته وابستگی اقتصادی ایران به درآمدهای نفتی گسسته شود.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران محمد عليپور نماينده ماکو، چالدران و پلدشت در نطق ميان‌دستور خود در جلسه علني امروز (يکشنبه 6 اسفند) گفت: در شرايط فعلي، دولت زورگوي آمريکا اقتصاد و معيشت ملت ايران را هدف قرار داده و به زعم خود  قصد دارد با اعمال تحريم و اختلاف‌افکني، مسئولان و ملت ايران را تسليم کند اما ملت ما در 22 بهمن جواب دندان‌شکني به سران اين كشور داد، در اين مقطع حساس دولت و مجلس و دلسوزان انقلاب بايد از شرايط پيش‌آمده نهايت استفاده را انجام داده و با يکديگر تعامل داشته باشند.

وي در ادامه تصريح کرد: دولت و مجلس، تمام دلسوزان انقلاب و افراد متخصص و صاحب‌نظر در مسائل اقتصادی باید از شرایط پیش‌آمده نهایت استفاده را داشته باشند تا برای همیشه رشته وابستگی اقتصادی ایران به درآمدهای نفتی گسسته شود و با محور قراردادن توليد و صادرات و هدايت نقدينگي به سمت توليد در زمينه بهترشدن وضعيت اقتصادي کشور تلاش کنند.

وي همچنين اضافه كرد: آيا اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها حاصل توافق مجلس و دولت نبود؟ آيا تدوين طرح قانون چهارم توسعه با تصويب مجلس و دولت اجرايي نشد؟ مگر از همدلي چه ضرري ديده‌ايم که به سوي تفرقه در حال حرکتيم؟

سخنگوي کميسيون اقتصادي با بيان اينكه مقام معظم رهبري در سخنراني‌هاي خود پندها و هشدارهايي را عنوان نمودند که بايد به آن‌ها عمل کرد، اضافه كرد: در اردوگاه اصولگرايي، فرمايشات مقام معظم رهبري در صدر همه فرامين قرار دارد و اوامر ايشان در همه موارد بايد فصل‌الخطاب باشد.

وي ادامه داد: مگر امام راحل نفرمودند که هر کاري که باعث حرکت در مسير دشمن شود و به ملت ضربه وارد کند، گناه بزرگي است که خداوند از آن نمی‌گذرد؟ زیرا توبه از اینگونه کارها و جبران خسارت وارده عملاً امکان ندارد.

اين عضو فراكسيون رهروان ولايت با بيان اينكه امروز لج و لجبازی و پرداختن به اختلافات مصداق بارز دشمن‌شادکنی است، افزود: از گذشته بايد درس گرفت، زیرا هر کس به پندار و اندرز ولایت گوش نکند، راه به جایی نبرده و آخر و عاقبت خوشی ندارد.

وی بیان کرد: برای حل معضل بیکاری، تورم و گرانی افسارگسیخته، تامین معیشت مردم، تحقق اقتصاد مقاومتی و خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن به وحدت و همدلی و همکاری تمام قوا نیاز است.

عليپور با بیان اینکه حرمت امامزاده را متولی نگه می‌دارد، گفت: اين مجلس ولايي است و نمايندگان مطيع اوامر رهبري هستند.

نماینده مردم ماکو و چالدران در تشريح دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی به رشد امنیت، پیشرفت اقتصادی، استقلال سیاسی و توسعه و عمران و آبادانی شهرها و روستاها اشاره کرد و درباره مشکلات حوزه انتخابیه خود گفت: شهرهاي حوزه انتخابيه اينجانب در اين توسعه سهم اندکي دارند، فرودگاه ماکو، کارخانه قند، پروژه آزادراه ماكو به آذربايجان شرقي و اقداماتي از اين قبيل يا هنوز شروع نشده و يا در حد تابلو باقي مانده است و يا اگر هم شروع شده پس از اندک زماني متوقف شده است.

عليپور با بيان اينكه در زمينه برطرف کردن مشکل بيکاري و اشتغال جوانان بايد اقداماتي صورت گيرد، تصريح كرد: خانواده‌اي نيست که در شهرهاي حوزه انتخابيه من حداقل يک جوان تحصيلکرده نداشته باشد، با اين وجود شهرک‌هاي صنعتي چالدران و ماکو هنوز فعال نشده است بايد به اين نکته توجه کرد که ارائه آمارهاي آن چناني براي اشتغال کار ساز نيست.

وي در ادامه با اظهار اين مطلب که مردم اين مناطق وفاداري خود را به نظام با اهداي شهدا به انقلاب اسلامي ايران اثبات کرده‌اند، اظهار داشت: روا نيست با توجه به اين مطلب، مسئولان بگويند که گازرساني به اين مناطق اقتصادي نيست در حالي که خط لوله گاز ايران به ترکيه از اين منطقه مي‌گذرد.

وي در پايان خاطر نشان کرد: امنيت حاکم در سراسر ميهن مديون سپاه، بسيج و هنگ مرزي کشور است و از طرف مردم شريف منطقه و خودم از عنايات استاندار آذربايجان شرقي نهايت تشکر را دارم از دولت محترم جهت راه اندازي منطقه آزاد تجاري ماکو تشکر مي‌کنم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: ملت ، رهبری ، دولت ، مجلس ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار