در درگيري جوانان فلسطيني با نظاميان صهيونيست و شهرک نشين ها در کرانه باختري شماري از معترضان فلسطيني زخمي شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  ، بر اثر تيراندازي نظاميان صهيونيست در کرانه باختري که بر اثر درگيري جوانان فلسطيني با شهرک نشين هاي صهيونيست و نظاميان ارتش اسرائيل روي داد، يک فلسطيني از ناحيه شکم هدف قرار گرفت و زخمي شد.
تنش ها در اين منطقه همزمان با نزديک شدن سفر باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا به سرزمين هاي اشغالي و فلسطين افزايش يافته است. در روز جمعه نيز تظاهر کنندگان فلسطيني با نظاميان صهيونيست درگير شدند و دهها نفر از تظاهر کنندگان بر اثر برخورد گلوله هاي پلاستيکي يا استنشاق گاز اشک آور زخمي شدند.
سخنگوي ارتش اسرائيل گفته است نزديک بيست و پنج شهرک نشين و صد و پنجاه فلسطيني، به سوي هم سنگ اندازي مي کردند و نيروهاي امنيتي با شيوه هاي ضد شورش، مجبور به وارد شدن به اين درگيري شدند. يک مقام نظامي اسرائيل هم که خواست نامش فاش نشود، گفته است عامل تيراندازي به سوي فلسطيني ها، شماري از شهرک نشين ها بودند. 
در روستاي بيت عمر نيز شماري از فلسطيني ها که تظاهراتي آشتي جويانه برگزار کرده بودند، با نيروهاي اسرائيلي درگير شدند.
فلسطيني ها خواستار تشکيل کشوري براي خود بر اساس مرزهاي جنگ 1967 هستند که کرانه باختري را نيز شامل مي شود. گفتگوهاي صلح در 2010  و با اعتراض فلسطيني ها به ادامه شهرک سازي اسرائيل در اين منطقه با شکست روبرو شد.






اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار