عضو شورایعالی سازمان نظام پزشکی گفت: اصلاح سهم بیشتر حاکمیت برای تامین سلامت مردم از رسالت های ملی سازمان نظام پزشکی است.

دکتر علیرضا زالی، عضو شورایعالی سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که این سازمان باید با ترویج کرامت انسانی در بازسازی اعتماد متقابل بین مردم و جامعه پزشکی گام بردارد به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: بدیهی است نیل به این هدف مهم باید با تبیین و ترویج اخلاق عملی پزشکی در کنار تلاش همه جانبه جهت ارتقای کیفی خدمات پزشکی، همراه با استاندارد سازی نوین این خدمات باشد.

وی افزود: طراحی ساز و کار مناسب جهت ساماندهی اقتصاد پرچالش سلامت کشور در کنار واقعی سازی تعرفه های خدمات پزشکی، با نگاهی عدالت محور و نیز به بهره جستن از واقعیات اقتصادی و مؤلفه های مبتنی بر شواهد به هنگام جبران خدمات پزشکی در کنار اصلاح سهم بیشتر حاکمیت برای تامین سلامت هم میهنان کشور از رسالت های ملی سازمان نظام پزشکی است.

وی خاطر نشان کرد: سازمان نظام پزشکی کشور با بیش از نیم قرن پیشینه در فعالیت های صنفی و اجتماعی خود تاکنون با فراز و نشیب های فراوانی روبرو بوده اما با وجود استحقاق های فراوان حرفه ای جامعه پزشکی ساختار آن مبتنی بر تحقق راستین اقتدار صنفی نبوده است./ح
برچسب ها: نظام پزشکی ، رسالت ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار