وزیر راه و شهرسازی گفت : ظرفیت بنادرایران در دولت نهم و دهم با افزایش حدود 80 میلیون تن ،هم اكنون به 184 میلیون تن رسیده است كه 90 درصد این ظرفیت را دوبندرامام خمینی (ره ) و شهید رجایی داراهستند.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، علی نیكزاد درآیین بهره برداری از11 پروژه سرمایه گذاری دربخش مسكن و حمل و نقل بنادر و دریانوردی درخوزستان افزود: درابتدای دولت نهم ظرفیت حمل و جایجایی بنادر كشور 105 میلیون تن بالغ می شد كه هم اكنون این میزان به 184 میلیون تن افزایش یافته است .

وی افزود: ظرفیت ترافیك كشور نیز درابتدای دولت نهم 2/1 دهم ظرفیت كانتینری 20 فوت بود كه این میزان هم اكنون به 1/7 دهم رسیده است .

نیكزاد ادامه داد: دربخش مسافرت نیز طی دولت های نهم و دهم برای مسافرت و جابجایی 13 میلیون 'نفرسفر' ، ظرفیت ایجاد كردیم این درحالی است كه این میزان درابتدای دولت نهم یعنی درسال 84، 3/4دهم میلیون نفرسفربود.

وزیرمسكن ، راه و شهرسازی به طرح های افتتاحی امروز دربندرشادگان و امام خمینی (ره) اشاره كرد و گفت : با مساعدت دولت و پیگیریهای مجدانه استاندار خوزستان امروز 11 طرح سرمایه گذاری دربخش مسكن و حمل ونقل با هزینه ای بالغ بر430 میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

نیكزاد به تحول بخش مسكن درخوزستان دردولت های نهم و دهم اشاره كرد و گفت : درسال 85 جمعیت خوزستان 4 میلیون و 280 هزارنفربود. تا این سال 755 واحد مسكونی احداث شده بود اما باتلاش استاندار خوزستان و تشكیل كارگروه مسكن ، و درپی عنایت دولت كریمه امروز شش هزارو 669 واحد مسكن مهر با حضور معاون اول رییس جمهوری درخوزستان مورد بهره برداری قرارگرفت كه با احتساب 310 واحد مسكونی ویژه جابجایی مناطق آلوده به نفت وگاز درمسجد سلیمان ، تعداد طرح هایی كه دربخش مسكن درخوزستان مورد بهره برداری قرارگرفت 7 هزارواحد بالغ گردید.

وزیر  راه و شهرسازی ، تعداد كل واحد های مسكن مهردرخوزستان را 185 هزارواحد عنوان كرد و تاكید كرد كه تا پایان دولت دهم همه این واحد ها آماده و تحویل مردم شریف خوزستان خواهد شد.

نیكزاد با قدردانی از تلاش های استاندار خوزستان و مجموعه مدیران این استان از اعتماد بخش های خصوصی برای سرمایه گذاری دراستان خوزستان قدردانی كرد./س
 
برچسب ها: ظرفیت ، بنادر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.