دور دوم انتخابات رياست جمهوري بخش يوناني نشين قبرس صبح روز يکشنبه آغاز شد و به نظر مي رسد پيروزي نامزد حزب راست ميانه در اين انتخابات تقريبا حتمي است.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري آلمان ، در اين انتخابات نيکوس آناستاسيادس نامزد حزب راست ميانه "اتحاد دموکراتيک" قصد دارد پس از پيروزي در انتخابات بلافاصله مذاکره براي بسته چند ميليارد دلاري نجات اقتصادي اين کشور را آغاز کند.  
نيکوس آناستاسيادس در دور دوم انتخابات با استاوروس مالاس چهل و پنج ساله رهبر حزب کمونيست آکل رقابت خواهد کرد. 
در دور نخست انتخابات آناستاسيادس شصت و شش ساله چهل و پنج درصد آرا را به دست آورد و با پيروزي يک مرحله اي در انتخابات فاصله  کمي داشت اين درحالي بود که مالاس که سابقه تصدي وزارت بهداشت را دارد تنها بيست و هفت درصد آرا را به دست آورد. 
نخستين چالش پيروز اين انتخابات مذاکره درباره بسته هفده و نيم ميليارد يورويي نجات اقتصادي با نمايندگان کميسيون اروپا، بانک مرکزي اروپا و نيز صندوق بين المللي پول خواهد بود. هدف از اين بسته نجات بانکهاي قبرس است که به علت سرمايه گذاريهاي نامناسب در يونان زيان هاي سنگيني متحمل شده اند. 
انتظار مي رود سران منطقه يورو در نيمه دوم ماه مارس درباره اين بسته تصميم گيري کنند زيرا نقدينگي قبرس به سرعت در حال اتمام است. 
دولت جديد قبرس همچنين وظيفه دارد سرمايه گذاران را قانع کند اين کشور مامن مالياتي طبقه حاکم روسيه نخواهد بود و نگرانيهايي که درباره پولشويي در اين کشور مطرح مي شود بي پايه و اساس است. 
 در اين انتخابات يک هزار و يکصد و سي و نه شعب اخذ راي در قبرس و خارج اين کشور از ساعت هفت صبح به وقت محلي فعاليت خود را آغاز مي کنند و راي گيري تا ساعت هجده ادامه خواهد داشت. پانصد و چهل و پنج هزار نفر از واجدان شرايط براي شرکت در اين انتخابات ثبت نام کرده اند.





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار