حتما تا به حال درباره بانک بندناف نوزادان و خدماتی که این مراکز برای ذخیره‌سازی و نگهداری از نمونه خون بندناف نوزادان به خانواده‌ها ارائه می‌کنند مطالبی خوانده‌اید و اطلاعاتی به دست آورده‌اید.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، در این مطلب تصمیم گرفتیم جزئیات بیشتری درباره عملکرد بانک‌های بندناف نوزادان در اختیار شما قرار دهیم تا شما را با یکی از شیوه‌های دسترسی به سلول‌های بنیادی آشنا كنیم. این شیوه به منظور تسهیل روند درمانی در شرایطی است که بیماری‌ خاصی کودک‌ را تهدید می‌کنداز سلول‌های بنیادی بند ناف چه می‌دانید؟
موضوع نگهداری و حفظ خون بند ناف از زمانی مطرح شد که فایده استفاده از سلول‌های بنیادی در درمان بسیاری از بیماری‌ها در سراسر جهان مورد توجه قرار گرفت.
۵ سال نخست ذخیره بندناف؛ زمان طلایی
نمونه خون بندناف در بانک‌های ذخیره‌سازی نمونه‌های بند خون نوزادان، در دمای ۱۹۶ درجه سانتی‌گراد و در شرایط فریز شده به مدت نامحدود نگهداری می‌شود اما استاندارد نگهداری از نمونه‌های خون بندناف به طور معمول ۲۰ سال است و بهترین زمان برای استفاده بهینه از خون بندناف به منظور درمان بیماری‌های خاص برای کودک یا بستگانش، ۵ سال اول ذخیره سازی نمونه بندناف کودک است.
هزینه نگهداری بندناف چقدر است؟
همان‌طور که اشاره شد ذخیره نمونه خون بندناف در بانک‌های عمومی بندناف به صورت رایگان انجام می‌شود و البته در این شرایط نمونه اهدایی قابل استفاده برای عموم مردم است. در این شرایط پس از بررسی و پذیرفته شدن نمونه، والدین مبلغی در حدود یك میلیون و 100 هزار تومان پرداخت می‌کنند و پس از آن سالانه مبلغ ۱۰۰ هزار تومان نیز برای تمدید مدت زمان نگهداری به بانک خصوصی بندناف پرداخت می‌کنند تا نمونه خون بندناف نوزاد آن‌ها در این مرکز نگهداری شود./س

برچسب ها: بند ناف ، نوزاد ، جنین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.