يکي از رهبران جنبش حماس درخواست کرد مقاومت فلسطين ابزارها و ظرفيتهاي خود را براي فعاليت بر اساس يک برنامه ملي با هدف آزاد سازي فلسطين و بازپس گيري سرزمين اشغالي فلسطين از صهيونيستها ، ارتقا دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ محمود الزهار در کنفرانس "جنگ غزه و پيامدهاي و چشم اندازهاي آينده" گفت مقاومت به شيوه اي متفاوت از همه نبردها و جنگهاي گذشته توانست عمق رژيم اسرائيل را هدف قرار دهد تا جاييکه اشغالگران به صورت شتابزده درخواست آرامش کردند .

177 فلسطيني و شش اسرائيلي در جنگ هشت روز غزه کشته شدند. زهار گفت : آنچه در حمله اسرائيل به نوار غزه رخ داد ايجاب مي کند که وسايل دفاع از خود نه تنها براي بازدارندگي بلکه براي بازپس گيري سرزمين در برابر حملات مداوم اسرائيلي‌ها و حمايت مداوم غرب از اسرائيل از هنگام اشغال فلسطين ، ارتقا يابد .

وي افزود  بدون ترديد نظريه بازدارندگي اسرائيل شکست خورده است و اشغالگران ميلياردها دلار زيان کردند و موجي از خشم عيله آن آغاز و باعث شد سران اسرائيل بهاي اين خشم را در انتخابات بپردازند و پيامدهاي آن همچنان ادامه دارد و همه‌اش نيز به نفع مقاومت سرنوشت منازعه با اشغالگران است.

زهار با اشاره به کنترل حماس بر نوار غزه و اداره آن از طريق دولت برکنار شده  ( دولت قانوني فلسطين )  تصريح کرد  مقاومت توانست طرحهاي حکومت و مقاومت را در هم آميزد.اين کنفرانس از صبح امروز با مشارکت شماري از نخبگان سياسي و کارشناسان فلسطيني و عرب و خارجي در غزه آغاز شده است.



                                 آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: حماس ، مقاومت ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار