با استفاده از سونوگرافی های 3 و 4 بعدی و تست های جدید که در آزمایشگاه تهران گرفته می شود می توان جنسیت جنین را تشخیص داد.

پروین همتی متخصص زنان و زایمان و جراح در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت: می توان بدون استفاده از سونوگرافی سه بعدی و چهار بعدی جنسیت را تشخیص داد.
 
وی افزود: البته در هفته ی 8 تا 10 می توان از این تست برای تشخیص جنسیت بهره برد، البته این تست را می توان از روی کروموزوم های Y که در خون مادر وجود دارد می توان تشخیص داد   و همچنین اگر کروموزوم Y در خون دیده شود جنسیت جنین پسر است ولی اگر کروموزوم Y دیده نشد فرزند دختر است.
 
همتی در پاسخ به اینکه مزایا و معایب سونوگرافی 3 بعدی و 4 بعدی جنسیت ابراز کرد: مزایای 3 و 4 بعدی دقیقتر نشان دادن عکس ها از مشکلات قسمت ساختمانی جنین است ولی از معایب آن می توان به ایجاد تاول در پوست جنین اشاره کرد.
 
وی تصریح کرد: سونوگرافی ها خطرناک نیستند و عملا مکانیسم آن از طریق امواج صوت و برگشت صوت اجزای جنین را مشخص می کند و تا امروزه هیچ گزارشی راجع به خطرناک بودن سونوگرافی مشخص نشده است.
 
همتی در پاسخ به اینکه سونوگرافی در تشخیص جنین تاثیری داشته می افزاید: بله امروزه تشخیص جنسیت خیلی بهتر شده در حالی که 99درصدجنسیت را می توان با انواع سونوگرافی تشخیص داد  و اگر 2 درصد این احتمالات به خطا رفته دلیل آن بخاطر بند ناف جنین می باشد.
 
وی در پایان ادامه داد: بهترین زمان برای تشخیص جنسیت جنین از هفته ی 16 به بعد می باشد.//ع2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار