"دكل اودي" در مقاله جديدي تحت عنوان "آمريكا و اسرائيل: استراتژي مشترك در مقابل چالشهاي خاورميانه" كه در انديشكده "نهاد مطالعات امنيت ملي رژيم صهيونيستي" منتشر شده به نقاط ضعف اين رژيم اذعان مي كند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  انديشكده مطالعات امنيت ملي رژيم صهيونيستي، نويسنده با اذعان به حركت خاورميانه در جهت بيداري اسلامي و هراس آمريكا و رژيم صهيونيستي نسبت به اين مسئله مي نويسد "باراك اوباما رئيس جمهوري آمريكا از اسرائيل ديدار خواهد نمود، اين اولين ديدار او پس از تشكيل کابينه جديد خواهد بود. اين فرصتي براي آمريكا و اسرائيل است كه استراتژي مشتركي را در دو مورد تدوين نمايند. دو چالش اساسي و مشترك در پيش روي آمريكا و اسرائيل قرار دارند: نخست مي توان به برنامه هسته اي ايران اشاره كرد و نكته دوم حركت منطقه بسوي بيداري اسلامي و قدرت گرفتن اسلامگرايان در كشوري چون مصر به رهبري اخوان المسلمين است. همچنين هيچ گونه پيشرفتي نيز در سالهاي اخير در وضعيت مذاكره صلح فلسطينيان و اسرائيل بوجود نيامده است." 

وي در ادامه با اذعان به همدستي آمريكا و رژيم صهيونيستي در دشمني با جمهوري اسلامي ايران مي افزايد "آمريكا و اسرائيل در مقابله با ايران و تلاش به منظور جلوگيري از پيشرفت هسته اي آن كشور داراي منافع مشتركي هستند. آنها هر دو خواهان سرنگوني حكومت بشار اسد در سوريه و خواهان حفظ خاندان هاشمي در اردن هستند و مي خواهند منطقه با تغيير بيشتري مواجه نشود." 

وي در ادامه به منافع مشترك آمريكا و رژيم صهيونيستي در ايجاد ناامني بيشتر در سوريه اشاره مي كند و مي افزايد "مي بايستي كاري كرد تا پيوند ميان محور مقاومت به رهبري جمهوري اسلامي ايران و با همراهي جنبش حزب الله لبنان و دولت سوريه در هم شكسته شود. بايستي سعي كرد تا حكومتي طرفدار غرب در سوريه روي كار آيد. همچنين بايستي سعي كرد تا از نفوذ ايران در عراق كاسته شود و در اين ميان مي بايستي محور آمريكا – تركيه – اردن را در منطقه تقويت كرد." 

نويسنده در نتيجه گيري نهايي مقاله خود به ضعف رژيم صهيونيستي اذعان مي كند و مي نويسد "از آنجائيكه توانايي اسرائيل محدود شده و امكان مقابله با چالش هاي منطقه اي بدون كمك آمريكا براي تل آويو ميسر نيست، بايستي همكاري هاي استراتژيكي ميان آمريكا و "بنيامين نتانياهو" ايجاد شود تا از طريق آن بتوانند بر چالش هاي منطقه اي فائق آيند." 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار