عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جهرم از انجام جراحی بسته دیسک کمر در این شهر برای نخستین بار در کشور بعد از تهران خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، محمد رادمهر بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه عمل بسته دیسک کمر در دنیا از روش‌های کم‌تهاجمی محسوب می‌شود، طی سال‌های اخیر با پشتکار متخصصان و حمایت‌های بخش سلامت کشور این عمل در تهران و پس از آن در بیمارستان پیمانیه جهرم انجام شد تا مسیر پیشرفت‌های درمانی کشور روز به روز هموارتر شود.

وی با تشریح مراحل این جراحی افزود: بعد از مراجعه بیماران به کلینیک درد و انجام معاینات لازم، همچنین انتخاب بیماران مناسب برای درمان جراحی بسته دیسک‌های گردنی، سینه‌ای و کمری، بیماران به صورت سرپایی با بی‌حسی موضعی و بدون بیهوشی عمومی از طریق پوست و استفاده از دستگاه فلوروسکوپ درمان می‌شوند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جهرم ادامه داد: این نوع جراحی دیسک کمر دوران نقاهت کوتاهی دارد و بیمار پس از یک هفته استراحت امکان انجام فعالیت‌های روزانه و عادی خود را می‌یابد.

وی اضافه کرد: میزان شدت خونریزی و درد نیز در این روش کمتر از روش‌های تهاجمی فعلی است.

رادمهر با اشاره به پوشش بیمه‌ای کم این عمل جراحی تصریح کرد: با توجه به صرف هزینه‌های کمتر از لحاظ اقامت و طول مدت بستری همچنین آرامش خاطر بیشتر بیماران باید پوشش بیمه‌ای بیشتری برای این نوع عمل‌ها در نظر گرفته شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جهرم خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی کلینیک فوق‌تخصصی درد در دانشگاه علوم پزشکی جهرم امکان انجام عمل‌های بسته جراحی دیسک فراهم شده است.
برچسب ها: دیسک ، جراحی ، جهرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.