رئیس مجمع امور صنفی اصفهان گفت: در حال حاضر گوشت قرمز حدود 4 هزار تومان ارزان‌تر از قبل شده و با قیمت 28 هزار تومان توزیع می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،عباسعلی بصیرت اظهار کرد: به خاطر بارندگی‌های به موقع پاییز اکنون مراتع استان در وضعیت مطلوبی به سر می‌برند و بیشتر گوسفندها آبستن هستند به همین خاطر دامداران اول اسفند گوسفنداران به کشتارگاه نمی‌آورند و در ماه‌های اخیر گوشت قرمز بیشتر و ارزان‌تر است.

وی افزود: برای جلوگیری از قاچاق گوسفند، کنترل شده که صادرات صورت نگیرد و نیز از استان‌های دیگر دام زنده و گرم و نیز گوشت منجمد وارد کرده‌ایم و طی یک هفته اخیر تعداد گوسفند بیشتری نسبت به قبل به میدان کشتارگاه آورده می‌شود و در حال حاضر گوشت قرمز حدود 4 هزار تومان ارزان‌تر از قبل شده و با قیمت 28 هزار تومان توزیع می‌شود.

رئیس مجمع امور صنفی اصفهان با بیان اینکه ذخیره سازی میوه به اندازه کافی انجام شده است، ادامه داد: زمانی که پرتقال شمال به بار نشست وزارتخانه، برای جلوگیری از صادرات آن، وارد عمل شد و کنترل آن را در دست گرفت سیب سمیرم هم به میزان مناسب در سردخانه‌ها موجود است.

وی در مورد وضعیت برنج گفت: برنج به اندازه کافی طی چند روز اخیر وارد استان شده و برای توزیع در اختیار عمده فروشی‌ها قرار خواهیم داد که با قیمت 3هزار و 700 تومان توزیع می‌شود و به طور قطع برای کنترل قیمت آن تمهیداتی در نظر گرفته‌ایم.

بصیرت در پاسخ به این سوال مبنی بر کمبود برخی مواد شوینده گفت: مواد شوینده در اختیار ما نبوده و مربوط به شرکت‌ها است و فقط خرده فروشی‌ها تحت نظارت ما هستند.

وی در مورد قیمت پسته تصریح کرد: پسته بخاطر صادرات بیش از حد آن گران شده و در جلسه اتحادیه کشوری قیمت 30 تومان برای آن مصوب شده است.

رئیس مجمع امور صنفی اصفهان در پایان اظهار کرد: تصمیمات اتخاذ شده از سوی وزارت کشور قرار شد اول نیاز داخل تامین شود سپس صادرات صورت بگیرد و در جلسه با حضور معاون اول رئیس جمهور بنا شد قیمت‌ها سیر نزولی داشته باشد و با تزریق یارانه‌ها قدرت خرید مردم هم تقویت می‌شود.
برچسب ها: اصفهان ، گوشت ، برنج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.