اگر برای سال جدید در حال گرفتن رژیم غذایی هستید باید در تناسب این رژیم غذایی دقت کافی را داشته باشید ،زیرا رژیم نامناسب علاوه بر به خطر انداختن سلامتی بدن سلامت پوست نیز در خطر خواهد بود.

دکتر مسعودی کارشناس تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  باشگاه خبرنگاران گفت: معمولا افراد برای ورود به سال جدید رژیم های غذایی را جهت افزایش یا کاهش وزن خود اتخاذ می کنند.
 
وی افزود: در بیشتر موارد، این برنامه های غذایی غلط و بدون نظر پزشک متخصص بوده است که همین امر علاوه بر اینکه سلامت بدن را به خطر می اندازد سبب ایجاد مشکلات عدیده ای برای پوست نیز می گردد.
 
لازم به ذکر است؛ رژیم غذایی نامناسب سبب شل و چروک شدن پوست و ریزش مو و تیرگی و بزرگ شدن روزنه های پوست می شود.
 
مسعودی با بیان اینکه: رژیم غذایی باید زیر نظر متخصصان تغذیه صورت گیرد، اذعان داشت: مصرف میوه ها به دلیل وجود کلسیم-فسفر-منیزیم و آهن مصرف مقدار زیادی آب در طی روز جهت خشک شدن پوست، مصرف سبزیجات به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی آنها و به طور کلی هر گونه ماده غذایی که دارای مواد مغذی که بیشتر در ماهی، تخم مرغ، نان، شیر و محصولات لبنی دیده می شود، برای داشتن بدنی سالم لازم است.
 
وی تصریح کرد: رژیم غذایی غیر اصولی به دلیل اینکه به صورت غیر تخصصی برخی از ویتامین ها و املاح را از برنامه ی غذایی حذف می کند شاید در ابتدا نتیجه مورد علاقه فرد( افزایش یا کاهش وزن) را به دنبال داشته باشد اما به تدریج عوارض جبران ناپذیری که پیش از این ذکر شد را سبب خواهد شد.
 
وی در پایان تاکید کرد: رژیم مناسب، رژیمی است که تحت نظر پزشک و علاوه بر داشتن مواد غذایی دارای ویتامین، پروتئین و املاح مورد نیاز بدن، سبب شادابی پوست نیز گردد.

 بنابراین توصیه می گردد: افراد به صورت غیر اصولی و خود سرانه اقدام به گرفتن رژیم نکنند./ع2
برچسب ها: رژیم ، سلامت ، پوست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار