پس از تبليغات رسانه اي مبني بر اينکه ارتش موسوم به ارتش آزاد سوريه يک موضع ادعايي حزب الله لبنان را در شهر هرمل در نزديکي مرزها با سوريه گلوله باران کرد دولت و طرفهاي لبناني اين گلوله باران را تکذيب کردند اما برخي از رسانه ها همچنان پافشاري مي کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني المنار ؛ 48 ساعت مهلت داده شده پايان يافت و ارتش آزاد تهديدش را اجرا کرد. جنگجويان در شهر قصير در سوريه اعلام کردند با حزب الله لبنان درگير شدند.

 انبوهي از دروغ گفته شد تا بر يک حقيقت فرضي پافشاري شود و اينگونه اعلام شد که مواضع حزب الله لبنان در منطقه حاج علي در هرمل گلوله باران شد.اين خبر فرضي در واقع عملياتي کردن تبليغات رسانه اي داخلي در لبنان و در خارج از آن بود .برخي شبکه ها و پايگاهها در حال تبليغ بودند و تصاويري را از شليک پخش مي کردند که در جاي ديگري اين شليک صورت گرفته بود  اما به منطقه هرمل نسبت دادند .

بلندگوهاي رسانه اي فرماندهان ارتش موسوم به ارتش آزاد سوريه مي دوختند و مي بريدند و تأييد مي کردند و قاطعانه سخن مي گفتند و تهديد مي کردند .المنار در ادامه اظهارات سليم ادريس رئيس به اصطلاح ستاد مشترک انقلاب سوريه را پخش کرد .ادريس مي گفت : به خواست الهي فعاليت ما بسيار قوي خواهد بود و لحن اقدامات ما در همه جبهه ها شديد خواهد بود .

اين خبر فرضي ديروز به تيتر اول صفحه‌هاي اول تعدادي از روزنامه هاي لبنان و عربي تبديل شد.
تتير اين بود ارتش آزاد سوريه پس از چهل و هشت ساعت به تهديدش عمل کرد. اما خبر در حد فرض بود و واقعيت نداشت .برخي شبکه‌ها و پايگاههاي اينترنتي اعلام کردند گردانهاي موسوم به گردانهاي فاروق مسئوليت اين حمله فرضي را به عهده گرفت اما به سرعت اين خبر را از شبکه ها و سايتهايشان حذف کردند اما برخي ديگر از روزنامه ها پافشاري کردند که اين حمله صورت گرفته است و اين روستا يا آن روستا در داخل لبنان هدف قرار گرفته اند.

ساکنان منطقه حوش سيد علي نيز وقوع چنين حمله اي را تکذيب کردند.دوربين ( المنار ) نيز در اين منطقه گشت و گذار کرد اما هيچ گونه اثري از اين گلوله باران ادعايي مشاهده نشد.محمد نمر ناصر الدين دهدار حوش سيد علي گفت :  ما هيچ گونه صداي شليکي نشنيديم صداي شليک مي آيد اما از داخل خاک سوريه است . مشکلي نيست .حسن ناصر الدين از ساکنان روستاي حوش سيد علي که ادعا مي شد او در گلوله باران فرضي کشته شد گفت : اين خانه ماست.  همه خبرهايي که پخش شده دروغ است . خدا را شکر منطقه آرام است .

تماسهاي زيادي با اين روستا و روستاهاي همجوار صورت گرفت تا صحت و سقم اين خبر فرضي مشخص شود.اين براي نخستين بار نيست که چنين خبر دروغي منتشر مي شود.چند روز پيش نيز فهد مصري از ارتش موسوم به ارتش آزاد سوريه به يکي از شبکه هاي لبناني گفته بود ده روز پيش جسد بيش از سيزده جنگجوي حزب الله پيدا شد . تنها نکته مثبت در انتشار چنين خبرهاي دروغي آن است که فرضي است و واقعيت ندارد . 




                             آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: رسانه ، تکذیب ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار