استاندار و رئیس ستاد تسهیلات سفر های نوروزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: امكانات استان چهارمحال و بختیاری، برای پذیرایی و اقامت مسافران نوروزی فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

علی اصغر عنابستانی، در جمع خبرنگاران رسانه های استان چهارمحال و بختیاری، با بیان نقش گردشگری در رونق اقتصادی كشور و استان، اظهار داشت: افزایش سفرها، افزایش نشاط و وحدت ملی، بهبود استحكام و پیوند خانواده و رونق اقتصادی مقاصد گردشگری را به همراه دارد.

وی افزود: 71 اكیپ راهنمای مسافران نوروزی با همكاری سازمان هلال احمر و اداره كل گردشگری، 14 اكیپ امداد جاده ای با همكاری هلال احمر، 37 اكیپ راهداری مستقر در جاده ها و 85 اكیپ بهداشتی و درمانی و اورژانس جاده ای برای خدمت رسانی بهتر به مسافران نوروزی ورودی به استان چهارمحال و بختیاری پیش بینی شده است.

عنابستانی گفت: امكانات كمپ های بین راهی و درون شهری استان چهارمحال و بختیاری، برای اسكان 20 هزار نفر مسافر فراهم شده و 142 مهمانسرای دستگاه های اجرایی استان چهارمحال و بختیاری نیز برای اقامت مهمانان نوروزی ورودی به استان چهارمحال و بختیاری آماده است.

رئیس ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان چهارمحال و بختیاری تاكید كرد: هتل های استان چهارمحال و بختیاری برای پذیرش روزانه 450 مسافر، مسافرخانه ها و مهمانپذیرها با ظرفیت پذیرش روزانه 562 نفر و مدارس نیز با ظرفیت اسكان تا 15 هزار نفر در روز، آماده ارائه خدمت رسانی و پذیرایی مسافران ورودی به استان چهارمحال و بختیاری مهیا شده است.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس آمارها، از 25 اسفند سال 1390 تا 15 فروردین سال 1391، چهار میلیون و 250 هزار مسافر وارد استان چهارمحال و بختیاری شدند كه از این تعداد، 131 هزار نفر در اماكن اقامتی و مدارس اسكان یافتند.

عنابستانی گفت: این آمار، بیانگر آن است كه این استان، به مقصد جدید گردشگری در كشور تبدیل شده و برای مسافران ناشناخته نیست، ولی باید برای افزایش ضریب ماندگاری و اقامت گردشگران، برنامه ریزی كرد.

نماینده عالی دولت در استان چهارمحال بختیاری، با بیان برنامه های پیش بینی شده برای افزایش ماندگاری مسافران در استان چهارمحال بختیاری تصریح کرد: برگزاری جشنواره نوروزی با همكاری اداره كل گردشگری و صدا و سیما در شهرهای استان چهارمحال بختیاری و معرفی جاذبه های طبیعت گردی این استان از شبكه های ملی و بین المللی از برنامه های پیش بینی شده در این زمینه است. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.